طی دو ماه نخستین سال ۹۳، حدود ۲ میلیارد و ۳۳۶ میلیون و ۳۰۶ هزار و ۴۴۳ دلار میعانات گازی و محصولات پتروشیمی از پارس جنوبی به ۶ کشور اروپایی، یک کشور آمریکایی و ۵ کشور آفریقایی و ۱۷ کشور آسیایی صادر شده است.

به گزارش «ایرنا»، خداداد رحیمی، مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی پارس با اشاره به وضعیت صادرات و واردات از منطقه ویژه اقتصادی پارس در دو ماه اول سال ۹۳، گفت: یک میلیون و ۳۱۳ هزار و ۱۹۲ تن کالای غیرنفتی شامل محصولات تولیدی منطقه به ارزش یک میلیارد و ۱۴۴ میلیون و ۹۳۴ هزار و ۶۵۷دلار به خارج از کشور صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از جهت ارزش، ۸ درصد رشد نشان می‌دهد.

وی افزود: همچنین یک میلیون و ۲۹۴ هزار و ۵۰۵ تن میعانات گازی به ارزش یک میلیارد و ۱۹۱ میلیون و ۳۷۱ هزار و ۷۸۶ دلار در ماه‌های فروردین و اردیبهشت سال جاری از گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به خارج از کشور صادر شده که در مقایسه با مشابه سال قبل از نظر وزن یک درصد رشد نشان می‌دهد.

مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اظهار کرد: در این مدت، بیش از ۲ میلیون و ۶۰۷ هزار و ۹۶۷ تن کالا شامل پلی اتیلن سبک و سنگین، دی اتیلن گلایکول، مونو و تری اتیلن گلایکول، کود اوره، بوتان، پروپان، میعانات گازی، پارازایلین، سیمان، متانول و... به ارزش ۲ میلیارد و ۳۳۶ میلیون و ۳۰۶ هزار و ۴۴۳ دلار از این گمرک به خارج از کشور صادر شده است. وی خاطرنشان کرد: این میزان صادرات در مقایسه با مشابه سال قبل از نظر ارزش رشد ۴ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، اضافه کرد: سهم میعانات گازی از کل کالاهای صادراتی از نظر وزن ۳۷درصد و از نظر ارزش ۳۹ درصد بوده است.