ایسنا: وزیر نفت با تایید آلوده‌بودن بنزین پتروشیمی اظهار کرد: بنزین پتروشیمی بد و نامناسب بود. بیژن نامدار‌زنگنه، در مورد مساله توزیع بنزین پتروشیمی در تهران که از سوی محیط زیست مطرح شده بود و مسوولان ارشد پالایشگاه‌ها آن را رد می‌کنند، گفت: بنزین پتروشیمی در همه جای کشور توزیع می‌شد. وی تاکید کرد: در حال حاضر بنزین پتروشیمی به هیچ عنوان در هیچ منطقه‌ای توزیع نمی‌شود.

دکتر علی لاریجانی نیز در این خصوص در نشست مشترک مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و انجمن‌های علمی سراسر کشور با اشاره به سخنان اخیر وزیر نفت، گفت: ایشان به نکته‌ای اشاره کردند مبنی بر اینکه برخی تولیدات بنزین، مضر شناخته شده که این نیاز به بررسی دارد، زیرا سلامت مردم نباید به مخاطره بیفتد.

در این بین قرار است کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در جلسات هفته آینده خود به بررسی آلایندگی سوخت وسایل نقلیه با حضور مسوولان مربوطه می‌پردازد. در این جلسه مسوولانی از وزارت نفت، سازمان حفاظت محیط زیست، ‌دیوان محاسبات کشور و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی حضور خواهند داشت.

لیست سیاه در جذب سرمایه‌گذار خارجی نداریم

وزیر نفت در عین حال در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم با بیان اینکه لیست سیاه در جذب سرمایه‌های خارجی نداریم، گفت: هر کشوری خواهان سرمایه‌گذاری در صنعت نفت ایران باشد استقبال می‌کنیم. بیژن نامدار زنگنه اظهار کرد: رویکرد وزارت نفت تعامل پایدار با جهان است که این رویه را هم در پروژه‌های منطقه‌ای و جهانی تامین انرژی خواهیم داشت و هم در جذب سرمایه‌های خارجی و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری.

وی افزود: صنعت نفت ایران موقعیت‌ها و ظرفیت‌های بالقوه و جذاب فراوانی برای سرمایه‌گذاری دارد، این ظرفیت‌ها را با شیوه‌های جدید قراردادی که در ایران با اجماع نظرهای کارشناسی تدوین شده معرفی خواهیم کرد.