تسنیم: آژانس بین المللی انرژی از افزایش ۳۰ هزار بشکه‌ای تولید روزانه نفت ایران در آوریل ۲۰۱۴ خبر داد و در عین حال اعلام کرد صادرات نفت ایران به ژاپن در این ماه ۱۰۵ هزار بشکه کاهش یافت و به ۳۵ هزار بشکه در روز رسیده است.

همچنین بر اساس گزارش آژانس بین‌المللی انرژی تولید نفت ایران در ماه آوریل با ۳۰ هزار بشکه افزایش به ۸۳/۲ میلیون بشکه در روز رسید، اما ارزیابی صورت گرفته از واردات نفت دیگر کشورها از ایران حکایت از کاهش حدود ۱۸۰ هزار بشکه‌ای صادرات روزانه نفت ایران نسبت به ماه مارس دارد. صادرات نفت ایران در ماه فوریه به بالاترین رقم طی ۲۰ ماه گذشته یعنی ۵۸/۱ میلیون بشکه در روز رسید، اما از آن زمان تاکنون روندی کاهشی را در پیش گرفته و در ماه آوریل به ۱۱/۱ میلیون بشکه در روز رسیده است.

بر اساس این گزارش، صادرات نفت ایران به چین در ماه آوریل با ۶۰ هزار بشکه افزایش به ۶۱۵ هزار بشکه در روز رسید. صادرات به کره جنوبی نیز با ۷۰ هزار بشکه افزایش به ۱۳۰ هزار بشکه در روز رسید. همچنین صادرات نفت ایران به ترکیه با ۳۰ هزار بشکه افزایش به ۱۲۵ هزار بشکه در روز رسید. اما صادرات نفت خام ایران به هند در ماه گذشته ۱۸۵ هزار بشکه کاهش یافت و به ۲۰۰ هزار بشکه در روز رسید.