آمریکا به سرعت به دنبال نفت است
گروه نفت و پتروشیمی- افزایش سرعت اکتشاف نفت در ایالات متحده که در برنامه کاهش واردات نفت این کشور مورد بررسی است، آمریکا را در موقعیت استفاده از همه ظرفیت‌های نفتی خود چه در بخش نفت طبیعی و چه نفت‌های غیرمعمول قرار داده است. بر این اساس آمارهایی که اخیرا در آمریکا منتشر شده حاکی از این است که سرعت اکتشاف نفت و میعانات گازی در این کشور دو برابر تولید آن است.
به گزارش «ایسنا» گزارش جدید اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می‌دهد: ذخایر اثبات شده نفت خام آمریکا در ابتدای سال گذشته ۳۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون بشکه بوده که اگر میعانات گازی را به این رقم اضافه کنیم، ذخایر اثبات‌شده آمریکا به ۳۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون بشکه می‌رسد که بالاترین سطح از سال ۱۹۷۶ تاکنون است. ذخایر اثبات‌شده آمریکا تقریبا طی ۴ سال (۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲) ۵/۱۱ میلیارد بشکه (۶۰ درصد) جهش داشته و ۴/۸ میلیارد بشکه از میادین نفت و گاز موجود استخراج شده است. شرکت‌های نفت و گاز در سال ۲۰۱۲ میلادی ۴/۵ میلیارد بشکه نفت و میعانات گازی کشف کرده‌اند که بیشترین افزایش سالانه از سال ۱۹۷۰ (زمانی که ۱۰ میلیارد بشکه نفت خام در آلاسکا به ذخایر اثبات شده آمریکا اضافه شد)‌ است.
براساس اعلام اداره اطلاعات انرژی آمریکا در مجموع در سال ۲۰۱۲، ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون بشکه نفت و میعانات گازی در آمریکا تولید شده که سریع‌ترین نرخ تولید از دهه ۱۹۹۰ تاکنون محسوب می‌شود.