گروه نفت و پتروشیمی- ریسک‌های ژئوپلیتیک در منطقه بالکان که به تقابل دو قدرت بزرگ جهان دامن زده بود، قیمت نفت را در یک ماه گذشته بیش از 10 دلار افزایش داده است، این در حالی است که اخبار منتشر شده از وضعیت رو به بهبود اوضاع اقتصاد جهانی احتمال تقاضای بالا را برای نفت ایجاد کرده است. در این میان روز پنج‌شنبه پس از آنکه طرف‌های مختلف برای کاهش خشونت‌ها در اوکراین به توافق رسیدند، روند افزایشی بهای نفت خام برنت متوقف شد که پیش‌بینی می‌شود این روند در بهای نفت آمریکا نیز دیده شود.
به گزارش شانا و به نقل از خبرگزاری رویترز، توافق کشورهای گوناگون درگیر در بحران اوکراین برای پایان دادن به خشونت‌ها در این کشور سبب شد بهای نفت خام برنت در معاملات روز پنج‌شنبه (٢٨فروردین) با کاهش اندکی رو به رو شود، با این حال تعطیلی بازارهای جهانی در روز جمعه باعث شد این تصمیم اثر چندانی بر بازار نفت نداشته باشد. روز پنج‌شنبه بهای هر بشکه نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه مه در سطح ١٠٤ دلار و ٣٠ سنت تثبیت شد.
تحلیلگران معتقدند با آغاز به کار بازارهای جهانی نفت، قیمت‌ها با کاهش زیادی روبه‌رو می‌شوند. شرکت‌کنندگان در اجلاس ژنو برای حل بحران اوکراین در بیانیه‌ای خواهان پایان فوری خشونت‌ها در این کشور شدند. بر این بهای شاخص نفت خام برنت که در پی اوج گیری بحران در اوکراین رو به افزایش گذاشته بود، روز جمعه براساس آمارهای غیررسمی با ٧ سنت کاهش در سطح ١٠٩ دلار و ٥٣ سنت برای هر بشکه تثبیت شد. آمار بیکاری در آمریکا اکنون به پایین ترین حد خود در حدود ٦ سال گذشته رسیده که نشان‌دهنده احتمال بازگشت ثبات به اقتصاد بزرگ‌ترین مصرف‌کننده نفت در جهان است. در این بین خبرها از بارگیری اولین محموله نفت صادراتی لیبی به میزان یک میلیون بشکه برای ارسال به مقصد ایتالیا حکایت دارد که این مساله از آغاز مجدد روند کاهشی قیمت نفت خبر می‌دهد.