شانا- سازمان حفاظت محیط زیست با انجام آزمایش در ١٢جایگاه توزیع سوخت بنزین تهران اعلام کرد، درصد بنزن و آروماتیک این جایگاه‌ها بر‌اساس استاندارد یورو ٤ است. معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در این‌باره گفت: این سازمان با توجه به امکانات خود و تعهدی که به مردم داده است، ١٢ جایگاه توزیع سوخت بنزین را در تهران آزمایش کرد و در نهایت به این نتیجه رسید که درصد بنزن و آروماتیک در این جایگاه‌ها مطابق با استانداردهای یورو ٤ است.

سعید متصدی افزود: بنزن و آروماتیک تاثیری بسیار منفی بر سلامت انسان داشته و دوپارامتری هستند که می‌توانند تشدید‌کننده برخی بیماری‌ها باشند. وی تصریح کرد: براساس نمونه‌های به دست آمده از برخی پمپ بنزین‌های تهران با درصد پراکندگی مختلف، مشخص شد که میزان بنزن در این جایگاه‌ها به طور کلی زیر یک درصد و همچنین میزان آروماتیک نیز ۲۴/۲۴ درصد بود که بر اساس استاندارد یورو٤ می‌تواند تا ٣٥ درصد باشد، بنابراین بر اساس آزمایش های انجام شده، بنزین تهران از استاندارد یورو ٤ برخوردار است.
توزیع بنزین یورور ٤ در سه کلان‌شهر
متصدی گفت: در شرایط کنونی بنزینی که در کشور توزیع می‌شود براساس استاندارد یورو ٢ است و تنها سه شهر تهران، اراک و کرج از سوخت یورو ٤ بهره‌مند هستند که امیدوارم با همکاری وزارت نفت بتوانیم سوخت یورو ٤ را در همه نقاط کشور توزیع کنیم. معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: آلودگی هوای کلان شهرهای کشور از جمله، تهران، تنها مربوط به سوخت و بنزین نیست و دلایل مختلفی از جمله نوع خودروها و دیگر آلاینده‌های طبیعی نیز در این مساله‌ موثر هستند.