گروه بنگاه‌ها- مدیرعامل جدید شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی از بارگیری و نصب دو سکوی دیگر فاز ١٢ پارس جنوبی طبق برنامه زمان بندی شده خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران، مدیرعامل این شرکت در نخستین بازدید خود از یاردهای این شرکت در فراساحل در نشستی که با حضور مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس و مدیرعامل شرکت پتروپارس برگزار شد، بر ضرورت پیگیری هوشمندانه طرح‌ها بیش از گذشته در شرایط کنونی تاکید کرد.
غلامرضا منوچهری همچنین تصریح کرد: در زمانی که باور داریم با تکمیل و راه‌اندازی طرح‌ها می‌توانیم درآمد کشور را از این مخزن ارزشمند احیا کنیم؛ راه‌اندازی سکوی فاز ١٢ نمونه‌ای ارزشمند از همکاری سه جانبه کارفرمای اصلی و تلاش پتروپارس و IOEC در یک استاندارد خوب بین‌المللی به شمار می‌آید. وی تاکید کرد: همکاران شرکت تحت مدیریتش مصمم هستند تا دو سکوی دیگر فاز ١٢ پارس جنوبی را در برنامه تعیین شده بارگیری و نصب کنند.
مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران، تفاوت کار در این مرحله را در مقایسه با گذشته در این موضوع دانست که پس از یک دوره متفرق بودن در حال حاضر مجموعه‌های کارفرما، مجری و پیمانکار در کنار هم به یک اتحاد یکپارچه دست می‌یابند.
منوچهری تاکید کرد: در هر یک از مجموعه‌های یاد شده باید نگرش مجددی مطرح شود تا با قدرت، هر یک از آنها نقش خود را به درستی ایفا کنند تا بتوانیم شاهد تولید هر چه بیشتر از میدان مشترک پارس جنوبی باشیم.منوچهری در بخش دیگری از سخنانش رسیدن به تولید را از همه موضوعات حتی منافع شرکت متبوعش مهم‌تر خواند و افزود: وقتی به دنبال حفظ منافع ملی باشیم مسلما منافع بنگاه اقتصادیمان نیز تامین خواهد شد.مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس به عنوان بزرگ‌ترین کارفرمای IOEC نیز در این نشست گفت: امیدواریم مجموعه تاسیسات دریایی با تبعیت از مدیر ارشد خود در جهت رسیدن به تولید بهنگام از فازهای پارس جنوبی پیشرو باشد.علی‌اکبر شعبانپور، مدیریت ناکارآمد را معضل اصلی تاسیسات دریایی در گذشته خواند و افزود: متاسفانه دغدغه سیستم پیشین شرکت تاسیسات دریایی بیشتر پول گرفتن از کارفرما بود تا اهمیت دادن به منافع ملی کشور.
محمد‌جواد شمس، مدیر عامل شرکت پتروپارس نیز که به عنوان مجری فازهای ١٢ و ١٩ میدان گازی پارس جنوبی به همراه مدیران و هیات همراه در این نشست حضور داشت، گفت: با نگاه جدیدی به مجموعه تاسیسات دریایی بعد از تغییر مدیریت این مجموعه، نهایت توان خود را در جهت انجام تعهدات به وزیر نفت و اعتماد سازی میان شرکت‌ها به‌منظور انجام سریع پروژه‌ها به کار خواهیم بست.