ضرورت توسعه شهرک‌های تخصصی پتروشیمی

شانا- رئیس دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی کشور گفت: شهرک‌های تخصصی پتروشیمی به‌منظور تکمیل زنجیره تولید در کشور ایجاد می‌شود. رضا محتشمی‌پور در دیدار نمایندگان عضو کمیسیون صنایع مجلس با مدیران ارشد صنعت پتروشیمی اظهار کرد: ایجاد شهرک‌های تخصصی پتروشیمی در کنار واحدهای تولید پتروشیمی در بخش‌های بالادستی و میان دستی می‌تواند زنجیره ارزش را تکمیل کند و تحقق این امر با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی مسیر توسعه صنعت پتروشیمی ایران را هموار می‌کند. رئیس دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی افزود: شرکت ملی صنایع پتروشیمی بر ایجاد صنایع پایین‌دستی تاکید دارد تا از این طریق ارزش افزوده این صنعت از کشور خارج نشود و در کنار شهرک‌های تخصصی موجود، باید شهرک‌های جدید احداث شود.

وی ادامه داد: شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه شهرک‌های تخصصی پتروشیمی از راهبرد‌های دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی است و می‌توان با توسعه زیر ساخت‌های مورد نیاز از خام‌فروشی جلوگیری کرده و ارزش افزوده بالایی به دست آورد.

محتشمی پور گفت: ما در حال آسیب شناسی عدم توسعه زنجیره ارزش هستیم و باید با برنامه‌ریزی‌های دقیق و جامع و کمک نمایندگان مردم در خانه ملت به سوی توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی با شتاب بیشتری حرکت کنیم.

وی افزود: آشنا نبودن سرمایه گذاران با صنایع تکمیلی یکی از چالش‌های عدم توسعه است و در این مسیر نمایندگان مجلس می‌توانند صنعت پتروشیمی را یاری کنند. همچنین بسته‌های جامع سرمایه‌گذاری در دفتر توسعه صنایع تکمیلی آماده شده و در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.