قیمت جهانی نفت افزایش یافت - ۲۳ بهمن ۹۲
با امیدواری سرمایه داران نسبت به کند شدن آهنگ تعدیل سیاست محرک اقتصادی آمریکا، قیمت نفت در معاملات دیروز ۳۵ سنت افزایش یافت و به ۱۰۸ دلار و ۹۸ سنت در هر بشکه رسید. به گزارش خبرگزاری تسنیم، پس از ایجاد خوش‌بینی محتاطانه مبنی بر اینکه رئیس جدید فدرال رزرو آمریکا تعدیل سیاست محرک اقتصادی را آهسته‌تر ادامه خواهد داد، قیمت نفت روزگذشته در بازار جهانی افزایش یافت.
به دنبال انتشار آمارهای پر فراز و نشیب از اقتصاد آمریکا، همه توجهات معطوف سخنان جانت یلن، رئیس جدید فدرال رزرو در کنگره آمریکاشده‌است.
بر اساس این گزارش، قیمت نفت برنت برای تحویل در ماه مارس پس از کاهش ۹۴ سنتی در روزدوشنبه، دیروز با ۳۵ سنت افزایش به ۱۰۸ دلار و ۹۸ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز روزسه‌شنبه ۴۸ سنت افزایش داشت.
چی تان تان، تحلیلگر بازار نفت دیروز در این باره گفت: اگر یلن آنگونه که انتظار می‌رود سخنانی نه چندان تهاجمی را ایراد کند، اندکی به بازار نفت اطمینان خواهد بخشید. به علاوه ارزش دلار احتمالا بیشتر تضعیف خواهد شد و به بالا رفتن تقاضا برای نفت خام کمک خواهد کرد.
در حالی آمارها از کند شدن روند تقویت اقتصاد آمریکا حکایت دارد که فدرال رزرو تعدیل ماهانه ۱۰ میلیارد دلار از سیاست محرک اقتصادی خود را آغاز کرده است؛ اقدامی که سخت‌ترین تغییر سیاست این بانک پس از پنج‌ سال اتخاذ سیاست انبساطی به شمار می‌رود. ارزش دلار در اوایل روز سه‌شنبه به نزدیکی پایین‌ترین قیمت طی دو هفته اخیر رسید، در عین حال پیش‌بینی افزایش عرضه نفت خام لیبی، جلوی افزایش بیشتر قیمت نفت برنت را گرفت.