با وجود یکنواخت بودن صادرات نفت ریاض به پکن در سال ٢٠١٤، عربستان همچنان نخستین تامین‌‌کننده نفت خام چین باقی می‌ماند. به گزارش خبرگزاری رویترز، معامله‌گران بازار نفت اعلام کردند: با وجود تصمیم چین برای رشد واردات نفت از عراق و کشورهای آسیای میانه در سال ٢٠١٤، واردات نفت این کشور از عربستان در سطح سال پیش باقی می‌ماند.
در همین حال چین دو پالایشگاه نفتی خود را برای دریافت نفت خام کشورهای قزاقستان، روسیه و کشورهای خاورمیانه آماده کرده است. از آنجا که دو پالایشگاه یاد شده مقدار زیادی از رشد تقاضای چین در سال ٢٠١٤ را تامین می‌کنند، فضای کمی برای افزایش حجم قراردادهای خرید نفت از عربستان باقی می‌ماند و این به آن معنا است که سهم ٢٠ درصدی ریاض از بازار پکن کمتر می‌شود. عربستان همچنان به عنوان نخستین صادرکننده نفت به چین باقی می‌ماند. با این وجود، یکی از معامله‌گران که از موضوع صادرات نفت عربستان به چین آگاه است، گفت: هیچ کدام از پالایشگاه‌ها، درخواست نفت بیشتری برای امسال نکرده‌اند.
معامله‌گران نفتی برآورد می‌کنند که مقدار صادرات نفت عربستان به چین در سطح روزانه یک میلیون و ١٧٠ هزار بشکه باقی بماند. عراق امسال با توجه به رشد تولید نفت خام، محموله‌های نفتی خود را با قیمت پایین‌تر و شرایط پرداخت بهتر، نسبت به دیگر عرضه‌کنندگان به بازار آسیا ارائه می‌کند.