تولید روزانه نفت سازمان کشور‌های صادر‌کننده نفت (اوپک) در ماه دسامبر با افزایش 20 هزار بشکه در روز، به 29 میلیون و 720 هزار بشکه رسید. به گزارش «ایسنا»، به نقل از روزنامه اکونومیک تایمز، تولید نفت اوپک از 29 میلیون و 700 هزار بشکه در ماه نوامبر با افزایش تولید عربستان، ایران و نیجریه 20 هزار بشکه در روز افزایش یافت و به 29 میلیون و 720 هزار بشکه در دسامبر رسید.
جان کینگ استون، مدیر اخبار نشریه پلاتس گفت: تولید اوپک در محدوده‌ای است که نه بازار را اشباع می‌کند و نه باعث افزایش شدید قیمت‌ها می‌شود.
به رغم این افزایش اندک، تولید جمعی اوپک همچنان کمتر از سقف تولید رسمی (۳۰ میلیون بشکه‌) این سازمان است.
اوپک در ماه‌های دسامبر و نوامبر ۲۰۱۳ کمترین میزان تولید نفت را از اواسط سال ۲۰۱۱ تاکنون داشته است.
عربستان سعودی تولید نفت خود را با افزایش ۵۰ هزار بشکه به ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه رساند.
عربستان تولید روزانه نفت خود را در فصل تابستان به حدود ۱۰ میلیون بشکه رسانده بود و طی ماه اکتبر و نوامبر، تولید این کشور به ۹ میلیون و ۷۵۰ هزار بشکه در روز رسید.
در نیجریه، نفت خام میدان بونگا پس از مرمت در ماه نوامبر به برنامه صادرات نفت این کشور بازگشته است و تولید این کشور روزانه با ۴۰ هزار بشکه افزایش به یک میلیون و ۹۲۰ هزار بشکه رسیده است. تولید نفت ایران در ماه دسامبر با ۳۰ هزار بشکه افزایش در روز به دو میلیون و ۷۵۰ هزار بشکه و تولید نفت اکوادور و امارات هر یک روزانه ۱۰ هزار بشکه در روز افزایش یافته است. این در حالی است که تولید عراق با کاهش ۸۰ هزار بشکه‌ای در روز، به ۳ میلیون و ۲۰ هزار بشکه رسیده و تولید نفت کویت و ونزوئلا هر یک ۲۰ هزار بشکه در روز کاهش یافته است.