صادرات نفت ایران تاکنون براساس برنامه انجام شده است
معاون برنامه‌ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت با اشاره به آمادگی این وزارتخانه برای افزایش ظرفیت صادرات نفت گفت: از ابتدای امسال تاکنون صادرات نفت براساس برنامه بودجه مصوب مجلس شورای اسلامی محقق شده است.
منصور معظمی در گفت‌و‌گو با «شانا»، افزایش صادرات نفت خام را اولویت صنعت نفت اعلام و تصریح کرد: هم‌اکنون افزایش تولید با استفاده از روش‌های مختلف در دست انجام است. معظمی با بیان اینکه امسال میزان درآمد حاصل از فروش نفت بیشتر از بودجه مصوب بوده است، تصریح کرد: قیمت هر بشکه نفت در بودجه سال ٩٢ مصوب مجلس شورای اسلامی، ٩٢ دلار بود؛ این در حالی است که امسال با توجه به فروش نفت با قیمت ١٠٣ دلار در هر بشکه، درآمد بیشتری نصیب کشور و منابع درآمدی به خزانه کل کشور واریز شد. معاون برنامه‌ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت تاکید کرد: وزارت نفت آمادگی لازم را برای افزایش صادرات نفت در صورت برداشته شدن تحریم‌ها دارد و همه تلاش ما معطوف به افزایش صادرات نفت با استفاده از روش‌های مختلف و با هزینه‌های متعارف است.
معاون برنامه‌ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت گفت: متاسفانه همه تلاش آمریکا و اتحادیه اروپا بر این است که در روند صادرات نفت ایران «سنگ‌اندازی» کنند، البته کشورهای همسایه نیز با وجود رابطه دوستی و همجواری در این زمینه همراهی لازم را با آنها انجام می‌‌دهند و ما از این مساله‌ گله‌مند هستیم.
معظمی گفت: به طور حتم روابط ایران با دیگر کشورها و رقبا براساس عملکرد و همکاری آنها در شرایط فعلی است، دوران فشار و تحریم علیه ایران سپری می‌‌شود و در این میان برد با کسانی است که مبنای همکاری آنها با جمهوری اسلامی ایران بر اساس موازین صحیح بین‌المللی و مشارکت منطقی باشد.
معاون برنامه‌ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت درباره تاثیر مذاکرات اخیر ژنو بر کاهش تحریم‌های صنعت نفت گفت: آثار و نتایج مذاکرات ژنو یقینا بر روابط نفتی ایران با شرکت‌های بزرگ بین‌المللی و همچنین دیگر دولت‌ها تاثیر خواهد داشت که البته اهداف در این زمینه با وجود طولانی بودن فرآیندهای سیاسی محقق و به نتیجه منجر می‌‌شود.
وی تصریح کرد: در مدت کوتاهی پس از گذشت توافق ژنو، سفر مقام‌های سیاسی دیگر کشورها به ایران نشان‌دهنده علاقه‌مندی آنها برای ارتباط با جمهوری اسلامی ایران است؛ چراکه با توجه به مزیت نسبی و رقابتی کشور در برخورداری از منابع نفت و گاز، جاذبه‌های اقتصادی زیادی در این بخش وجود دارد و امیدواریم بتوانیم در این بخش نیز فرصت‌های سرمایه‌گذاری بیشتری ایجاد کنیم.معظمی با بیان اینکه صنعت نفت محرک اقتصاد کشور است، افزود: رونق این صنعت، منجر به توسعه اقتصادی و صنعتی می‌‌شود و با توجه به تحولات اخیر به آینده روشن این صنعت امیدوار هستم.