رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه بورس انرژی در کمتر از یک سال فعالیت، روند رو به رشدی دارد، گفت: معاملات میعانات گازی آغاز شده است و فروش نفت‌خام به پالایشگاه‌های داخل تا آخر آذر عملیاتی می‌شود. به گزارش خبرگزاری مهر، علی صالح‌آبادی روز گذشته با اشاره به حمایت وزیر نفت از ورود نفت به بورس انرژی و همچنین مذاکره با قائم مقام وزیر نفت در این باره افزود: خیلی از کشورهایی که یک قطره نفت هم ندارند، بورس نفت راه‌اندازی کرده‌اند و از اقتصاد مالی آن بهره‌برداری می‌کنند و جمهوری اسلامی ایران نیز باید با این منابع عظیم نفت و گاز و انرژی تلاش کند به مرجع منطقه‌ای و بین‌المللی قیمت‌گذاری حامل‌های انرژی و نفت تبدیل شود.

وی گفت: تلاش می‌کنیم بورس‌های کشور در افق بلندمدت به مراجع قیمت‌گذاری تبدیل شود و در حال حاضر هم بورس کالایی در بخش بین‌المللی خود به مرجع قیمت‌گذاری قیر تبدیل شده است.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: خوشبختانه شرکت‌های برق استقبال خوبی از بورس انرژی کردند و معاملات فیزیکی هم در این بورس انجام می‌شود مانند حلال‌ها و میعانات گازی و دیگر موارد که ماهیت انرژی دارند.

وی تاکید کرد: ساختار بازار سرمایه کشور در چهار بازار بورس، فرابورس، بورس کالا و بورس انرژی پیشرفت‌های خوبی دارد و ماهیتی مدرن پیدا کرده است که این روند ادامه خواهد داشت.

رییس سازمان بورس با بیان اینکه باید اقتصاد مالی نفت با اقتصاد منابع آن در کشور ترکیب شود، گفت: بورس امروز ایران با چند سال پیش اصلا قابل مقایسه نیست و حتما در افق سند چشم‌انداز (سال ۱۴۰۴) به ساختاری مدرن و پیشرفته تر و همتراز با تحولات جهانی خواهد رسید که با شرایط امروز قابل مقایسه نخواهد بود.

وی از افزایش اعتماد مردم به بازار سرمایه خبر داد و افزود: خوشبختانه رسانه ملی و شبکه‌های تخصصی اقتصاد و بازار در این زمینه فعالیت موثری دارند و مسوولان‌ بازار سرمایه همواره قدردان زحمات اصحاب رسانه ملی هستند.

صالح آبادی همچنین از راه‌اندازی بازار ایده تا پایان سال خبر داد و گفت: این بازار ارتباط صنعت و دانشگاه را در فرآیندی اقتصادی و تجاری ساماندهی خواهد کرد و با کمک به گسترش اقتصاد دانش بنیان به تحقق اقتصاد مقاومتی نیز منجر خواهد شد.