تولید شیل اویل گامی مهم به سوی کاهش وابستگی آمریکا به واردات انرژی است
رییس‌جمهوری آمریکا، رشد تولید نفت از ذخایر شیل اویل آمریکا را گامی مهم در مسیر کاهش وابستگی ایالات متحده به واردات انرژی از کشورهای خارجی برشمرد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، باراک اوباما روز یکشنبه (٢٦ آبان) در سخنرانی هفتگی خود، پیشرفت های آمریکا در زمینه کاهش وابستگی به منابع انرژی خارجی و کاستن از میزان آلودگی را ستود.
به نظر می‌رسد که ایالات متحده در نظر دارد در آینده‌ای نه‌چندان دور از واردات انرژی بی‌نیاز شود.
وی گفت: برای نخستین بار در ۲ دهه گذشته در ماه اکتبر تولید نفت خام آمریکا از واردات نفت این کشور فراتر رفته است و ما شاهد ایجاد فرصت های شغلی بیشتری در بخش‌های انرژی ایالات متحده بوده‌ایم.
رییس‌جمهوری آمریکا تصریح کرد: این یک پیشرفت و گامی مهم به سوی استقلال انرژی آمریکا به شمار می‌آید. اداره اطلاعات انرژی آمریکا هفته گذشته در تازه ترین گزارش چشم انداز انرژی کوتاه مدت خود اعلام کرد: تولید نفت خام ایالات متحده در ماه اکتبر به روزانه هفت میلیون و ٧٠٠ هزار بشکه رسیده و این مقدار برای نخستین بار از سال ١٩٩٥ میلادی از واردات نفت این کشور فراتر رفته است.
براساس این گزارش، واردات نفت خام آمریکا در ماه اکتبر به روزانه هفت میلیون و ٦٠٠ هزار بشکه و پایین ترین سطح از فوریه ١٩٩١ میلادی رسیده است. برآوردها نشان می‌دهد میانگین تولید نفت خام آمریکا در سال جاری میلادی به روزانه هفت میلیون و ٥٠٠ هزار بشکه و در سال ٢٠١٤ به هشت میلیون و ٥٠٠ هزار بشکه برسد.
آژانس بین‌المللی انرژی نیز در تازه ترین گزارش ماهانه خود پیش بینی کرد آمریکا در سال ٢٠١٥ با پشت سر گذاشتن روسیه و عربستان سعودی به بزرگ‌ترین تولید‌کننده جهانی نفت تبدیل می‌شود.
اوباما گفت: پیشرفت آمریکا در زمینه انرژی به دنبال افزایش تولید صورت گرفته است و هم‌اکنون آمریکایی ها انرژی کمتری هدر می‌دهند.
وی همچنین بر سیاست های انرژی آمریکا که شامل استفاده از سوخت‌های جدید برای خودروهای شخصی و کامیون‌ها و همچنین ارتقای استانداردها برای مصرف بهینه انرژی در منازل مسکونی و ساختمان‌های تجاری است، تاکید کرد.
اوباما تصریح کرد: به دنبال استفاده از انرژی‌های پاک‌تر و کاستن از میزان هدر روی انرژی، انتشار کربن و آلودگی هوا کمتر شده است.