مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان با بیان اینکه نفت در این منطقه دراوج بالندگی و شکوفایی مجدد خود قرار دارد، گفت: هم‌اکنون مسجد سلیمان ظرفیت تولید نفت به میزان ۱۴۵ هزار بشکه در روز را دارد. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت ملی نفت ایران، ابراهیم پیرامون با اعلام این خبر افزود: در حالی که برخی افراد تصور می‌کنند نفت در این منطقه تمام شده است باید در این خصوص از دید فنی به این موضوع نگریست و با زبان فنی گفت که نفت در این منطقه درمسیر شکوفایی و بالندگی مجدد قرار گرفته است. وی با بیان اینکه این شرکت هم اکنون ظرفیت تولید ۱۴۵ هزار بشکه در روز را دارد، ادامه داد: این مقدار از ۱۶ مخزن نفتی و ۸ مخزن گازی واقع در حوزه عملیاتی این شرکت استحصال می‌شود؛ ضمن آنکه توان تولید نفت و گاز با احداث تاسیسات جدید رو به افزایش است.

پیرامون خاطرنشان کرد: بالندگی و شکوفایی مجدد صنعت نفت در این منطقه به واسطه روزآمد شدن و به‌کارگیری تکنولوژی‌های جدید در ساخت تاسیسات بهره‌برداری، نمک‌زدایی و تزریق گاز در مخازن و میادین مختلف این شرکت حاصل شده است.

این کارشناس ارشد مخازن نفتی با عنوان اینکه قدمت بالای تاسیسات موجب کاهش توان تولید شده بود، افزود: در حال حاضر با وارد مدار شدن واحد بهره‌برداری هفت شهیدان و در حال اجرا بودن ۱۶ واحد بهره‌برداری، نمک‌زدایی و تزریق گاز، این شرکت پیشرو در امر بازسازی و نوسازی واحدهای صنعتی خود در سطح شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب محسوب می‌شود.

بر اساس این گزارش، شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجد سلیمان به عنوان قدیمی‌ترین تولید‌کننده نفت و گاز کشور و خاورمیانه که قدمت آن به سال ۱۲۸۷ خورشیدی و پیدایش نفت در خاورمیانه باز‌می‌گردد یکی از ۵ شرکت بهره‌بردار نفت و گاز تابعه شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب است که در گستره جغرافیایی به وسعت ۲۷ هزار کیلومتر مربع از ایذه در شمال خوزستان تا کبود در استان ایلام فعالیت می‌کند.