به گفته مدیر مهندسی و ساختمان شرکت پایانه‌های نفتی ایران، پروژه 4 مخزن ذخیره‌سازی که با هدف افزایش ذخیره 4 میلیون بشکه نفت آغاز شده تا چند روز آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
عبدالله احمدی در این رابطه در گفت‌وگو با «ایلنا» در خصوص پیشرفت چهار مخزن ذخیره‌سازی نفت خام در خارک اظهار کرد: این پروژه در نوع خود یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های ساخت مخازن نفتی محسوب می‌شود که تاکنون 99 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
احمدی با اشاره به جلو بودن پروژه از برنامه‌ریزی انجام شده، گفت: در برنامه انجام شده 99/53 درصد پیشرفت کار پیش‌بینی شده بود و با توجه به پیشرفت 99/60 درصدی، پروژه در زمان مذکور و چند روزآینده آماده خواهد بود و باید شمارش معکوس را برای بهره‌برداری آغاز کنیم. وی به تشریح مشخصات مخازن پرداخت و افزود: ارتفاع هر یک از مخازن 18/30 و قطر آن 55 متر است. مدیر مهندسی و ساختمان شرکت پایانه‌های نفتی ایران در پایان به هدف پروژه فوق پرداخت و ادامه داد: بهبود و افزایش توان ذخیره‌سازی سوخت همچنین جلوگیری از فرسودگی که منجر به تخریب وتحمیل هزینه‌های ساخت مجدد می‌شود و نیز افزایش طول عمرمخازن از اهداف راه‌اندازی این 4 مخزن ذخیره‌سازی نفت است.