شانا- مشاور نخست وزیر پاکستان در امور خارجه و امنیت ملی بر تعهد کشورش به اجرای پروژه واردات گاز از ایران تاکید کرد. به گزارش خبرگزاری ایندیپندنت نیوز پاکستان از اسلام آباد، سرتاج عزیز به خبرنگاران گفت: اسلام آباد پروژه واردات گاز از ایران را دنبال خواهد کرد و به آمریکا درباره نیاز کشورش به گاز اطلاع داده است. وی افزود: شاهد خاقان عباسی، وزیر نفت پاکستان قرار است در آینده‌ای نزدیک به منظور مذاکره درباره خط لوله گازی ایران-پاکستان به ایران سفر کند. شاهد خاقان عباسی، وزیر نفت و منابع طبیعی پاکستان پیش‌تر گفته بود: با وجود مشکلات پیش‌رو، پروژه واردات گاز از ایران به موقع تکمیل می‌شود و چنانچه اسلام آباد نتواند این پروژه را به موقع تکمیل کند، باید روزانه سه میلیون دلار به ایران جریمه بپردازد.

وجود شکاف میان عرضه و تقاضای گاز در پاکستان به کمبود این سوخت پاک و گسترش اعتراض‌ها در این کشور منجر شده و دولت پاکستان به منظور حل این معضل، راهکارهای لازم را در دستور کار قرار داده که از جمله آنها احداث خط لوله گازی‌ ای پی است.

دولت پاکستان بی‌اعتنا به تحریم‌های آمریکا علیه ایران، ٢١ اسفند ماه ١٣٩١ ساخت بخش پاکستانی خط لوله ایران-پاکستان را آغاز کرده است که با آغاز صادرات گاز ایران به پاکستان در سال ٢٠١٤ میلادی، این کشور پس از ترکیه، دومین دریافت کننده گاز طبیعی از ایران خواهد بود.