وزیر نفت با بیان اینکه گاز فاز ١٢ پارس جنوبی زمستان امسال وارد شبکه سراسری می‌شود، گفت: باید همه تجهیزات لازم و کم و کسری پروژه‌ها را به موقع تامین کنیم. به گزارش فارس، بیژن نامدار زنگنه در عسلویه با اشاره به روند پیشرفت فیزیکی طرح‌های در دست اجرای پارس جنوبی اظهار کرد: پارس‌جنوبی از مناطق مهم در صنعت نفت کشور است و توسعه و تکمیل فازهای در دست اجرا در این منطقه از اولویت‌های وزارت نفت است. وی افزود: فاز ١٢ به عنوان بزرگ‌ترین فاز در پارس جنوبی بیش از ٩٠ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تمام تلاش خود را به کار می‌بندیم که تا پایان سال جاری گاز فاز ١٢ وارد مدار شود.

وزیر نفت تصریح کرد: ما باید تمام تمرکز خود را روی فازهایی قرار دهیم که در زمان کوتاهی می‌توانند وارد مدار شوند و مقدار برداشت ما را افزایش دهند.

زنگنه تصریح کرد: با راه‌اندازی فاز ١٢ روزانه ٨٠ میلیون مترمکعب گاز وارد مدار می‌شود و با راه‌اندازی فازهای ١٥ و ١٦ نیز روزانه ٥٥ میلیون مترمکعب گاز وارد مدار خواهد شد.

وی از افزایش روزانه ١٩٠ میلیون مترمکعب گاز به ظرفیت پارس جنوبی خبر داد و اضافه کرد: راه‌اندازی فاز ١٧ و ١٨ روزانه ٥٥ میلیون مترمکعب گاز وارد مدار می‌کند و با راه‌اندازی و تکمیل فازهای ١٢ ، ١٥ ، ١٦ ، ١٧ و ١٨ در پارس جنوبی روزانه بیش از ١٩٠ میلیون مترمکعب گاز به ظرفیت تولید پارس جنوبی اضافه می‌شود.

زنگنه بیان کرد: راه‌اندازی این فازها روزانه بیش از ٣٠٠ هزار بشکه میعانات گازی نیز به ظرفیت کشور اضافه می‌کند که اهمیت زیادی دارد و همه باید برای تحقق این مهم اهتمام ورزیم.

وی یادآور شد: هماهنگی مدیریتی بین اجزا، کارکنان، پیمانکاران و همه عوامل اجرایی و پشتیبانی در فازها اهمیت زیادی دارد و باید همه تجهیزات لازم و کم و کسری پروژه‌ها را به موقع تامین کنیم. زنگنه گفت: تمام نیازهای مالی باید طبق پیمان‌ها پیگیری و مرتفع شوند و باید کاری کنیم که روند توسعه پارس جنوبی شتاب بیشتری به خود بگیرد.