وی ادامه داد: ۱۷درصد صادرات گاز از مبادی خطوط انتقال افزایش داشته و از ۱۷ میلیارد مترمکعب به ۲۰ میلیارد مترمکعب در سال ۱۴۰۱ رسیده است.

حسینی با تاکید بر اینکه در سال گذشته نشت‌‌‌یابی کل خطوط انتقال انجام شده است، تصریح کرد: تاکنون هفت ایستگاه از ایستگاه‌‌‌های انتقال گاز و همه خدمات حراست، پشتیبانی، تعمیرات کمپرسورها و بهره‌‌‌برداری با توجه به قرارداد جدید که بر مبنای شاخص‌محوری است به بخش خصوصی و اگذار شده است. وی اظهار کرد: برای فصل سرد و زمستان و انتقال پایدار گاز آمادگی داریم.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران با بیان اینکه این شرکت بزرگ‌ترین دارایی فیزیکی شرکت ملی گاز ایران است، گفت: در مجموع ۳۹‌هزار کیلومتر خطوط انتقال گاز فشار قوی، ۹۰ ایستگاه تقلیل فشار، ۶۱ یارد عملیاتی و ۳۳ کمپرسور در کشور وجود دارد. وی میزان توزیع سراسری شبکه گاز را ۵/ ۹۸درصد شهرها، ۹۰درصد روستایی و به طور میانگین ۹۵‌درصد در کل کشور اعلام کرد. حسینی نوسازی خطوط انتقال در بخش تحویل و پوشش را تعویض ۵۰ کیلومتر اعلام کرد و افزود: امسال ۶۰ کیلومتر توسعه در سیستان و بلوچستان خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران در خصوص حریم اختصاصی و ایمنی در راه ایجاد خطوط لوله گاز در کشور اعلام کرد: حریم اقتصادی خریداری می‌شود. در بحث حرایم ایمنی نیز از نظر کشاورزی مشکلی وجود ندارد. وی تصریح کرد: کارگروهی برای بررسی خطوط فرسوده انتقال گاز و برآورد آن تشکیل شده و در حال بررسی است که نتیجه آن کارگروه به ما اعلام خواهد شد. در این نشست اسداله قنواتی، مدیر مهندسی طرح‌‌‌های شرکت انتقال گاز نیز حضور داشت. وی گفت: خطوط لوله انتقال گاز کشورمان بی‌‌‌نظیرترین خطوط لوله دنیاست که با کانادا و گاز پروم رقابت می‌کند. همچنین در پایان نشست تفاهم‌‌‌نامه تعمیرات اساسی و اضطراری توربوکمپرسورهای زیمنس بین شرکت انتقال گاز ایران و شرکت توربوکمپرسور نفت (اوتی‌‌‌سی) امضا شد.