وی افزود: در بعضی از موارد، از زمان اعلام مناقصه تا زمان اجرای یک طرح یا پروژه زمان زیادی می‌‌گذرد که این موضوع به‌‌ویژه در مورد قراردادهای ریالی مشکلاتی را به‌همراه دارد و باعث تداخل و کندی در روند انجام کار می‌شود. مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، میدان‌‌های مشترک نفتی غرب‌کارون را به‌عنوان اولویت‌‌دارترین پروژه مجموعه شرکت ملی نفت ایران اعلام کرد و خطاب به مدیرعامل جدید شرکت مهندسی و توسعه نفت تاکید کرد: انتظار داریم تا فرآیند توسعه میدان مشترک آزادگان جنوبی تا یک‌سال دیگر به اتمام برسد. معاون وزیر نفت با تشکر از اقدام‌‌هایی که پیش از این در حوزه توسعه میدان‌‌های غرب کارون انجام‌شده بود، گفت: متاسفانه در این بخش نتوانستیم مطابق برنامه پیش‌ برویم و لازم است تا کاستی‌‌ها در این حوزه را جبران کنیم.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم فرآیند توسعه فاز دوم میدان‌‌های آزادگان شمالی و یادآوران را به همراه توسعه میدان آزادگان‌جنوبی و یاران به سرانجام برسانیم به حدود ۱۱ میلیارد دلار سرمایه‌‌‌گذاری نیاز داریم. خجسته‌‌مهر بر لزوم تامین پروژه‌ها در اجرای طرح‌‌های مذکور، با تکیه بر توان و ساخت داخل نیز تاکید کرد و گفت: با توسعه میدان‌‌های غرب کارون، تولید بیش از یک‌میلیون بشکه نفت در این منطقه محقق می‌شود که این موضوع خود به‌عنوان یکی از اولویت‌دارترین طرح‌‌های شرکت ملی نفت ایران مطرح است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران بر لزوم توسعه همه‌جانبه طرح‌‌های شرکت مهندسی و توسعه نفت به‌عنوان بازوی اجرایی شرکت ملی نفت ایران در حوزه میدان‌‌های غرب‌کارون تاکید کرد و افزود: این توسعه باید با تکیه بر پیوست فرهنگی و انجام مسوولیت‌های اجتماعی صنعت نفت در حوزه میدان‌‌های غرب کارون انجام شود.

وی تصریح کرد: توسعه متوازن که از مصادیق یکپارچگی در طرح‌‌های شرکت ملی‌نفت ایران است باید رعایت شود و برای رسیدن به این مهم لازم است تا توسعه اجتماعی در مناطق مورد فعالیت شرکت ملی نفت ایران نیز همگام با اجرای فرآیندهای توسعه‌‌ای در دیگر بخش‌ها مورد توجه قرار گیرد. خجسته‌‌مهر عنوان کرد: با توجه به ماموریت‌‌های شرکت ملی نفت ایران در حوزه اقتصادی، ‌‌ وقتی از کلیدواژه توسعه در سطح این شرکت استفاده می‌شود، باید به این موضوع نیز توجه داشت که این فرآیند در نهایت باید به توسعه اقتصادی بینجامد. در این فرآیند لازم است تا مدیریت زمان و بهره‌‌وری به‌عنوان دو رکن اساسی مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: در حیطه فعالیت‌های شرکت مهندسی و توسعه نفت که به‌طور عمده با پیمانکاران در تعامل است، ضرورت دارد بخش بازرگانی و امور قراردادها تقویت شود تا از اتلاف سرمایه یا تاخیر در اجرای طرح‌‌های کلان ملی جلوگیری شود.