زنگنه در بدو ورود به‌وزارت نفت در سال ۹۲ افتخار ملی تولید بنزین را سرکوب کرد. عملکرد زنگنه و خانم ابتکار در مواجهه با بنزین تولیدی در سال‌های گذشته ۱۰میلیارد دلار به‌کشور خسارت زد.» به گزارش «ایرنا» درحکم اوجی بر پیگیری ویژه به‌منظور اجرای موثر طرح‌های ارتقای کیفی پالایشگاه‌های موجود و پروژه‌های احداث ظرفیت جدید پالایشی (پتروپالایشی) مصوب‌شده در راستای تحقق قانون «حمایت از توسعه صنایع پایین‌دستی نفت‌خام و میعانات گازی با استفاده از سرمایه‌گذاری مردمی مصوب سال ۱۳۹۸ مجلس شورای اسلامی»، پیگیری موثر در راستای تامین سوخت به‌ویژه در زمینه سوخت مورد‌نیاز بخش نیروگاهی و صنایع، حمایت و پشتیبانی از صنعتگران، سرمایه‌گذاران و مصرف‌کنندگان محصولات پالایشی، تدوین و پیگیری برای تصویب قوانین به‌منظور جذابیت برای تشویق سرمایه‌گذاری در حوزه‌های کلیدی، برنامه‌ریزی و ایجاد مکانیزم‌های مورد‌نیاز برای تامین و تضمین امنیت عرضه فرآورده‌های نفتی و توجه جدی به‌صادرات فرآورده‌های نفتی به‌منظور افزایش درآمدهای ارزی کشور تاکید شده است. در ادامه حکم وزیر نفت برای مدیرعامل جدید شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اشاره به‌لزوم تدوین/ اصلاح استانداردهای کیفیت کالا و خدمات زیست‌محیطی، سلامتی و ایمنی و نظارت بر آنها، همچنین ایجاد فضای رقابتی درباره توسعه صنعت پالایش کشور از طریق رفع مشکلات فضای کسب‌و‌کار و رسیدگی به‌اختلاف بازیگران و ذی‌نفعان این حوزه، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و بومی‌سازی و توسعه فناوری تجهیزات و کالاهای راهبردی صنعت پالایش، پایبندی به‌شفافیت فرآیندها و شناخت گلوگاه‌های فسادخیز و مبارزه جدی با قاچاق سوخت و عوامل مرتبط و شناسایی و به‌کارگیری نیروهای توانمند، متعهد و کارآمد بر اساس اصل شایسته‌سالاری و جانشین‌پروری مورد توجه بوده است. اوجی همچنین از زحمات علیرضا صادق‌آبادی در مدت عهده‌‌داری مسوولیت تشکر کرد.

  مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت منصوب شد

وزیر نفت همچنین در حکمی علی فروزنده را به‌عنوان مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت منصوب کرد. فروزنده سردبیر اقتصادی خبرگزاری فارس بوده است.  به گزارش «شانا» در حکم جواد اوجی خطاب به‌علی فروزنده آمده است:

«با توجه به‌نقش و اهمیت صنعت نفت در توسعه و پیشرفت کشور، امید است با اتکال به‌الطاف خداوند متعال در انجام امور محوله از جمله موارد ذیل موفق و موید باشید.

۱- ایجاد وحدت‌رویه در اطلاع‌رسانی شفاف و صریح و پاسخگویی صادقانه در همه زیرمجموعه‌های وزارت نفت.

۲-تلاش برای اطلاع‌رسانی دقیق و فرهنگ‌سازی درباره موضوعات مربوط به‌تولید و مصرف بهینه انواع انرژی در کشور و زمینه‌سازی برای آشنایی هرچه بیشتر مردم با وظایف، ماموریت‌ها و چالش‌های پیش‌روی وزارت نفت.

۳- ارائه تصویری صادقانه، منصفانه و غیرمخدوش از عملکرد خانواده بزرگ صنعت نفت در افکار عمومی.

۴-تعامل شفاف و سازنده با رسانه‌ها در کنار بررسی و استفاده از ابزارهای نوین اطلاع‌رسانی مورد‌نیاز برای عموم مخاطبان صنعت نفت.

۵-تبادل اطلاعات و به‌اشتراک‌گذاری تجارب با سایر دستگاه‌ها برای پیشبرد اهداف دولت سیزدهم و تشریح نیازها و سیاست‌های مربوط به‌بخش انرژی در بدنه دستگاهی حاکمیتی و جلب حمایت در راستای اجرای سیاست‌ها.

در خاتمه نیز از زحمات جناب آقای کسری نوری در مدت عهده‌داری مسوولیت، تقدیر می‌کنم و از خداوند متعال برای ایشان سعادت و توفیق را مسئلت دارم.» وزیر نفت همچنین دیروز مهدی ‌علی‌‌مددی را به‌عنوان سرپرست معاونت وزیر در توسعه مدیریت و سرمایه انسانی و علیرضا ضیغمی را به‌عنوان عضو «کارگروه مشورتی تشخیص عدم‌مغایرت مصوبات هیات‌مدیره شرکت ملی نفت با قوانین، مقررات، سیاست‌ها و راهبردهای وزارت نفت» و همینطور عضو هیات‌امنای صندوق بازنشستگی، پس‌انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت منصوب کرد. اوجی با صدور پیامی از زحمات بیژن عالیپور، مشاور وزیر پیشین نفت نیز قدردانی کرد.