به گزارش اویل‌پرایس، صادرات نفت خام آمریکا در ژانویه ۲۰۲۱ هم از سه میلیون بشکه در روز فراتر رفته و به حدود ۰۷۵/ ۳میلیون بشکه در روز رسیده بود. اما ارزش صادرات نفت در ماه آوریل بسیار بالاتر از ارزش نفت صادرشده در ژانویه است. متوسط قیمت نفت از ۱۱/ ۴۹ دلار در اولین ماه سال جاری میلادی تا۸۷/ ۵۸ دلار در آوریل افزایش یافته است.

 صادرات آمریکا در ماه‌های فوریه و مارس حدود ۶/ ۲میلیون بشکه در روز گزارش شده که تا حدی نتیجه توفان‌های زمستانی در اواسط فوریه است. این توفان‌ها تولید نفت آمریکا را مخصوصا در تگزاس که بزرگ‌ترین ایالت تولید‌کننده نفت در آمریکاست، ۴۰درصد پایین آوردند.  صادرات نفت خام آمریکا در ژانویه سال جاری میلادی از بندر نفتی لوئیزیانا نسبت به دسامبر ۲۰۲۰ دو برابر شده و به بالاترین رقم رسیده بود که نتیجه افزایش تقاضا از سوی پالایشگاه‌های آسیا بود.  طبق گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، صادرات نفت خام این کشور در سال گذشته میلادی برابر با ۱۸/ ۳ میلیون بشکه در روز بوده است. بازگشایی اقتصادهای بزرگ و انتظار افزایش تقاضای جهانی نفت، صادرات این کشور را در سال جاری میلادی بیش از پیش افزایش می‌دهد.

 تولیدکنندگان نفت آمریکا نفت خام خود را به کشورهای بسیاری مخصوصا در آسیا می‌فروشند. آسیا یک بازار طبیعی برای درجات نفتی سبک و شیرین است که بیشتر تولید آمریکا را تشکیل می‌دهد. آسیا اولین منطقه در دنیا بود که روند بهبود از بحران کرونا را آغاز کرد که بیشتر آن مربوط به چین می‌شود. این بهبودی به افزایش صادرات کمک کرد. اروپا یک مشتری بزرگ دیگر برای نفت آمریکا در سال گذشته میلادی بود. انگلیس، فرانسه، آلمان و هلند روی هم رفته ۷۱۹ هزار بشکه در روز نفت آمریکا را به دنبال کاهش تولید داخلی درجات نفت سبک، وارد کردند.