ایگور سچین مدیرعامل شرکت نفت «روس‌نفت» از شرکت‌های بزرگ نفت روسیه در مجمع بین‌المللی اقتصادی در سن پترزبورگ، تاکید کرد: اقتصاد جهانی دوباره احیا می‌شود و فعالیت‌های کاری و تجاری رونق می‌گیرد. وی افزود: آژانس بین المللی انرژی و اوپک انتظار دارند که تقاضا برای نفت در ۱۲ ماه آینده دوباره افزایش بیابد و در همین حال در نیمه دوم سال جاری میلادی انتظار می‌رود جهان با کمبود شدید نفت مواجه شود.

 رئیس شرکت دولتی روس‌نفت همچنین در مورد پیامدهای کاهش سرمایه‌گذاری در بخش نفت به‌خاطر فعالیت‌های مدافعان محیط‌زیست و گروه‌های سبز هشدار داد. سچین گفت که بشریت اهمیت نفت و گاز برای اقتصاد جهانی را درست ارزیابی نمی‌کند. این مقام نفتی روسیه معتقد است که به‌جای تلاش برای خودداری از استفاده از نفت باید خودداری از بهره‌برداری از نفت تولید شده از پروژه هایی مطرح شود که به محیط‌زیست آسیب وارد می‌کنند.

سچین خاطرنشان کرد برای حفظ سطح کنونی تولید نفت و گاز تا سال ۲۰۴۰ نیاز به ۱۷ هزار میلیارد دلار سرمایه‌گذاری وجود دارد که یک‌سوم تمام سرمایه‌گذاری‌ها در بخش انرژی جهان را تشکیل خواهد داد.    رئیس شرکت روس‌نفت روسیه گفت: لغو تحریم‌های ایران عدم انتقال محدودیت‌ها به بهانه‌هایی دیگر به سایر فعالان بازار نفت را تضمین نمی‌کند. سچین افزود: هنوز بسیاری از عدم قطعیت‌ها در جهان پابرجاست و پیش‌بینی دقیق آن دشوار است، زیرا زمینه سناریوهای مختلف حتی در صنعت انرژی ما بسیار زیاد است، به عنوان مثال لغو تحریم‌های احتمالی ایران. آیا این اطمینان را می‌دهد که به هر بهانه‌ای این محدودیت‌ها به سایر فعالان بازار منتقل نشود؟ وی در واکنش به لغو تحریم نفتی ایران خاطرنشان کرد: لغو تحریم نفتی ایران سبب می‌شود تا اطمینان خاطر در مورد عدم تحریم کشورهای دیگر به هر دلیلی وجود نداشته باشد.