محمد عرقاب، وزیر انرژی و معادن الجزایر و رئیس دوره‌ای اوپک در این نشست خبری گفت: تمدید یک ماهه توافق کاهش عرضه تا پایان ماه جولای به روند کاهش سطح ذخیره‌سازی‌های نفت خام سرعت می‌بخشد و این شرایط سبب می‌شود قیمت‌های جهانی این ماده به سمت سطوح مطلوب نزدیک شوند و بازار ساختار متناسب خود را پیدا کند. او با بیان اینکه تولیدکنندگان از ساختارها و سازوکارهای اوپک پلاس حمایت کرده‌اند، گفت: این شرایط نشان ‌دهنده نیت و مقصود آنها برای پایبندی کامل به توافق کاهش عرضه است. رئیس دوره‌ای اوپک تاکید کرد: نخستین باری است که چنین ساز و کاری اجرا شده و بنده معتقدم پیشرفت بسیار خیره‌کننده‌ای برای همگرایی اوپک‌پلاس است و این شرایط سبب افزایش اعتماد و اعتقاد به ائتلاف اوپک پلاس در میان جهانیان می‌شود. عرقاب گفت: تصمیم برای برگزاری ماهانه نشست کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق کاهش عرضه اوپک و غیراوپک یکی دیگر از عناصر باورپذیری ائتلاف اوپک پلاس است و فرصتی را برای ما فراهم می‌کند تا بازار نفت را به‌طور منظم رصد و بررسی و سپس آینده آن را پیش‌بینی کنیم تا در صورت لزوم برای ایجاد ثبات در بازار نفت اقدام‌های لازم را انجام دهیم.

عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان نیز در این نشست خبری گفت: عربستان و کشورهای هم‌پیمانش در حاشیه خلیج‌فارس برنامه‌ای برای تداوم کاهش تولید دواطلبانه در ماه جولای ندارند و این کاهش تنها مربوط به ژوئن سال ۲۰۲۰ خواهد بود. الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه نیز تصریح کرد هنوز برای اظهارنظر و پیش‌بینی درباره سیاست‌های تولید اوپک و غیراوپک در ماه آگوست بسیار زود است، عبدالعزیز بن‌سلمان بلافاصله گفته‌های نواک را تایید کرد.

وزیر انرژی عربستان درباره پیشنهاد جدید عراق مبنی بر تغییر معیارهای تعیین سهمیه کاهش تولید گفت: پیشنهادهای مطرح‌ شده در این باره بررسی و اقدام مقتضی درباره آنها انجام می‌شود. او افزود: وزیر کنونی نفت عراق در نشست‌های اوپک و اوپک‌پلاس اخیر شرکت نداشت و مستقیم از جانب ایشان درخواستی دریافت نکرده‌ایم. من در این‌باره اطلاعات لازم را ندارم، بنابراین نمی‌توانم اظهارنظر کنم. بن‌سلمان گفت: عراق پایبندی خود به تعهدش در توافق ائتلاف اوپک پلاس را اعلام کرده است و در نشست روز شنبه هم بدون ملاحظه‌ای با تصمیم تولیدکنندگان عضو و غیرعضو اوپک موافقت کرد.