وی با اشاره به اینکه افق خوبی روبه‌روی شرکت‌های ایرانی قرار دارد، خاطرنشان کرد: استفاده از دانش روز شرکت‌های خارجی همیشه مفید است اما در همه دنیا این طور است که خدمات و دانش را از شرکت‌های خارجی دریافت می‌کنند و با شرکت‌های داخلی پروژه‌ها را انجام می‌دهند. صفوت در ادامه درخصوص تاثیر تحریم‌ها در صنعت نفت تاکید کرد: چیزی به نام تحریم وجود ندارد و در همه جای دنیا به این موضوع شرایط خاص سیاسی گفته می‌شود که ممکن است برای هر کشوری روی دهد؛ در حال حاضر ما با یک کشور دچار مسائل خاص هستیم اما در شرایط روز دنیا تکنولوژی در اختیار بسیاری از کشورهای دنیا قرار دارد و ما می‌توانیم نیازهای فنی خود را از طرق مختلف برطرف کنیم.

مدیرعامل شرکت توسعه صنایع نفت و انرژی (OEID) با بیان اینکه جایگاه ما در دنیا همواره مورد توجه بوده ادامه داد: شرایط خاص سیاسی در شروع ممکن است محدودیت ایجاد کند اما این مشکلات را حل می‌کنیم همان طور که نیاز صنعت نفت و گاز به قطعات را تا حدی برطرف کرده‌ایم که در حال حاضر ۸۰ تا ۸۵ درصد قطعات را در زنجیره نفت و گاز تولید می‌کنیم. مدیرعامل شرکت توسعه صنایع نفت و انرژی (OEID) با بیان اینکه هوشیاری و چابکی برای اجرای پروژه‌ها از یکسو و کنترل و کاهش هزینه‌ها برای همیشه از سوی دیگر مهم‌ترین شعارهای ما هستند؛ ادامه داد: به‌عنوان بازوی تخصصی گروه مهندسی و ساختمان صنایع نفت با تحقق این شعارها، پروژه‌ها در زمان مشخص و با هزینه توافق شده به انجام خواهد رسید؛ موضوعی که دغدغه بسیاری از کارفرماها است.

وی در ادامه به پروژه‌های شرکت اشاره کرد و گفت: پروژه‌های متعددی از غرب تا جنوب کشور از سوی شرکت ما در حال انجام است؛ همراه با شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت ( اویک) در پروژه رامشیر و منصوری در تهیه مدارک و اسناد مناقصه حضور داشتیم که «اویک» این مناقصه را برنده شده و ما به‌عنوان بازوی میان‌دست و بالادست آن را انجام خواهیم داد. ضمن اینکه در پروژه سیاه مکان به‌طور مستقیم حضور داریم؛ در آزادگان جنوبی و توسعه ۵۹ حلقه تاسیسات سرچاهی حضور داریم که ۳۴ حلقه چاه به بهره‌برداری رسیده است.