به گزارش «شانا» پس از نشت‌یابی و حصول اطمینان از نبود مشکل احتمالی، دیروز شبکه گاز سرپل ذهاب گاز‌دار شد، اما گاز خانه‌ها پس از اطمینان از نبود مشکل و تایید سازمان نظام مهندسی وصل خواهد شد. در جلسه کمیته بحران شرکت گاز استان کرمانشاه که عصر روز دوشنبه با حضور اعضای کمیته بحران، حمیدرضا عراقی معاون وزیر و مدیر‌عامل شرکت ملی گاز، مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران، مدیر‌عامل شرکت گاز استان، مدیر منطقه عملیات و استان‌های معین برگزار شد، عراقی گفت: به علت رعایت استانداردهای فنی و ایمنی از سوی شرکت ملی گاز شاهد بروز حوادث ثانویه در شبکه‌های گاز استان کرمانشاه پس از زلزله اخیر نبوده‌ایم و هم اکنون اولویت اصلی نشت‌یابی شبکه‌ها برای وصل دوباره گاز مشترکان در کمترین زمان ممکن است.

به گفته معاون وزیر نفت در امور گاز، مردم به هیچ وجه بدون هماهنگی و حضور ماموران امداد گاز و تایید نظام مهندسی شخصا اقدام به وصل گاز و دستکاری تجهیزات گازی نکنند. وی در بخش دیگری از سخنان خود به اعزام گروه‌های مجهز از استان‌های اصفهان، همدان، مرکزی، کردستان، لرستان، ایلام و تهران به منطقه اشاره کرد. به گفته عراقی، در جوانرود ۱۶ هزار، سرپل ذهاب ۱۶ هزار و ثلاث باباجانی ۶ هزار مشترک گاز طبیعی وجود دارد و پس از زلزله شامگاه یکشنبه در سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی، بیشترین حادثه علمک‌ها به علت ریزش آوار ساختمانی به وقوع پیوسته است. همچنین مجیدبوجارزاده، سخنگوی شرکت ملی گاز نیزگفت: در مناطق قصر‌شیرین و جوانرود گاز منازل به‌طور کامل وصل شده و در ثلاث باباجانی نیز گاز خانه به خانه در حال وصل شدن است، چنانچه مناطقی که در نقطه کور هستند گازشان وصل نشده با اطلاع‌رسانی مردم بلافاصله برای نشت‌یابی و وصل دوباره گاز بررسی می‌شوند.

   پالایشگاه ایلام در مدار

مدیرعامل شرکت ملی گاز با تاکید بر سلامت خطوط انتقال گاز و شبکه گازرسانی، درباره پالایشگاه گاز ایلام توضیح داد: این پالایشگاه دچار یک تخریب بسیار جزئی شده بود به همین دلیل آن را از خط خارج کردیم اما عصر دیروز فعالیتش ازسرگرفته شد و گاز منطقه را تامین می‌کند. عراقی همچنین از وقوع رانش زمین در منطقه چوار استان ایلام خبر داد و گفت: شامگاه دوشنبه گاز ۸۰ مشترک در منطقه چوار در پی رانش زمین قطع شد، از این رو عملیات نشت‌یابی در منطقه چوار نیز مانند دیگر مناطق باید انجام شود تا وصل دوباره گاز با اطمینان کامل و حضور نمایندگان سازمان نظام مهندسی انجام شود.

  تامین بی‌وقفه سوخت

 به گزارش «شانا»  با وجود صف‌های طولانی در جایگاه‌های سوخت، کارکنان جایگاه‌های مناطق زلزله‌زده بی‌وقفه پاسخگوی نیاز مصرف‌کنندگان هستند. میانگین فروش یکی از جایگاه‌های عرضه سوخت استان کرمانشاه که در شرایط عادی حدود ۲۰ هزار لیتر در روز بود   به ۱۰۰ هزار لیتر رسیده است.

  آخرین وضعیت میدان‌های نفتی منطقه

 به گزارش شرکت ملی نفت، کیوان یاراحمدی، مجری طرح توسعه میدان آذر در شرکت مهندسی و توسعه نفت اعلام کرده است: زلزله به تاسیسات طرح توسعه میدان آذر آسیبی نرسانده و تولید بدون وقفه در جریان است.  اما میدان نفتی نفت‌شهر که در نزدیکی مناطق زلزله‌زده قرار دارد به‌علت مواجهه با  پس‌لرزه‌‌های متعدد، فعلا فعالیتی ندارد.