فارس: وزیر نفت طرح‌های اولویت‌دار شرکت ملی نفت ایران در سال ۹۶ را ابلاغ و علی کاردر را به‌عنوان مجری این طرح‌ها منصوب کرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت ملی نفت ایران، در حکم بیژن زنگنه، وزیر نفت به علی کاردر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، آمده است:

با عنایت به ابلاغ «بسته‌های رونق تولید و اشتغال» و «اولویت اقدامات صنعت نفت در سال ۱۳۹۶» از سوی ستاد محترم فرماندهی اقتصاد مقاومتی (نامه‌های شماره ۸۷۹۹ مورخ ۳۰/ ۰۱/ ۱۳۹۶ و شماره ۱۵۷۸۶ مورخ ۱۳/ ۰۲/ ۱۳۹۶ معاون اول محترم رئیس‌جمهور، تصاویر پیوست) ضمن ابلاغ برنامه‎ها و پروژه‌های زیر به‌عنوان اولویت‌های سال ۱۳۹۶ شرکت ملی نفت ایران در برنامه ملی اقتصاد مقاومتی، به‌این وسیله جنابعالی به‎عنوان مجری این برنامه‌ها و پروژه‎ها، منصوب می‌شوید.

با توجه به ضرورت تدوین برنامه اجرایی و ارائه عملکرد برنامه‎ها و پروژه‌های مصوب مزبور به دبیرخانه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مطابق دستورالعمل صادر شده، مقتضی است ترتیبی اتخاذ کنید تا برنامه اجرایی و عملکرد اقدامات مربوطه مطابق زمانبندی ارائه شده در سامانه «نظام یکپارچه پیشبرد و پایش اقتصاد مقاومتی» درج و گزارش خلاصه عملکرد پروژه‌های زیر به معاونت برنامه ریزی ارسال شود:

پروژه‌های اولویت دار شرکت ملی نفت ایران در حکم وزیر نفت به علی کاردر به شرح زیر تعیین شده است:

۱- برنامه «افزایش ظرفیت تولید نفت خام تا میزان چهار میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز در افق ۱۴۰۰ با تمرکز بر میادین مشترک و تاکید بر برداشت صیانتی و تولید چهار میلیون بشکه در پایان سال ۱۳۹۶».

۲- برنامه «افزایش ظرفیت تولید میعانات گازی تا میزان یک میلیون بشکه در روز در افق ۱۴۰۰ با تمرکز بر میادین مشترک و تولید ۶۸۳ هزار بشکه در پایان سال ۱۳۹۶».

۳- برنامه «ارتقای جایگاه بین‌المللی شرکت ملی نفت ایران در فعالیت‌های بالادستی نفت و گاز جهان».

۴- برنامه «انعقاد و اجرای ۱۰ قرارداد نفتی و گازی (بر اساس الگوی جدید قراردادهای نفتی و گازی» با تاکید بر امکان جذب فناوری و ارتقای فناوری ملی با هدف افزایش ضریب بازیافت».

۵- پروژه «افزایش ظرفیت تولید نفت خام میادین مشترک غرب کارون (آزادگان شمالی، آزادگان جنوبی، یادآوران، یاران‌شمالی و یاران جنوبی» به ۳۵۰ هزار بشکه در پایان سال ۱۳۹۶».

۶- پروژه « تکمیل ظرفیت و راه‌اندازی فازهای ۱۳، ۱۴، ۲۲، ۲۳، ۲۴ و تولید روزانه ۶۲۰ میلیون مترمکعب گاز غنی در پایان سال ۱۳۹۶».

۷- پروژه «۳۵۰۰ میلیارد ریال کمک به پروژه‌های عام‌المنفعه در مناطق نفت‌خیز و گازخیز و مناطق محروم کشور».