ایرنا: شرکت بی‌پی ‌در گزارش سالانه‌اش با اشاره به دریافت مجوز ادامه فعالیت در میدان گازی مشترک با ایران در دریای شمال موسوم به «رام»، در سپتامبر ۲۰۱۶ از آمریکا و متعاقب برجام، اعلام کرد میزان درآمد خالصش از سهم ۵۰ درصدی این میدان گازی در سال ۲۰۱۶میلادی ۳۱/ ۶ میلیون دلار بوده است.

در سالنامه ‌بی‌پی ‌ آمده است که ایران کنترل درآمدهای حاصل از منابع این میدان را از ۲۹ سپتامبر ۲۰۱۶ میلادی (هشتم مهرماه سال گذشته) در دست گرفته است. شرکت ‌ بی‌پی‌ ‌ همچنین در گزارش سالانه‌اش عنوان کرد که ‌متعاقب اجرای برجام، این شرکت برای توسعه فرصت‌های تجاری‌اش با ایران، با مقامات رسمی ایران، شخصیت‌های ایرانی و نیز با حضور در اجلاس ها، در تعامل بوده و این روند همچنان ادامه دارد. این شرکت افزود: در نیمه دوم سال ۲۰۱۶ میلادی، شعبه ‌ بی‌پی‌ ‌ در ایران ( BP Iran Limited)، در تهران یک دفتر را اجاره و آن را بازسازی کرد. بی‌پی‌ افزود: در دسامبر ۲۰۱۶ میلادی،‌ بی‌پی‌ ‌ میعانات گازی از شرکت ملی نفت ایران خریداری و پس از بارگیری در ۲۳ دسامبر ۲۰۱۶ میلادی؛ در ۱۵ ژانویه ۲۰۱۷ میلادی تحویل پالایشگاه ‌ بی‌پی‌ ‌ در روتردام شد.

شرکت ‌ بی‌پی‌ ‌ تصریح کرد: ‌ بی‌پی‌ ‌ قصد دارد به همکاری‌اش با شرکت نفت ایران یا زیرمجموعه‌های آن ادامه دهد. در گزارش سالانه این شرکت آمده است: در سال ۲۰۱۶ میلادی، شرکت‌ بی‌پی‌ ایران با هدف تبادل اطلاعات با شرکای بالقوه ایرانی چندین توافق صورت داد که دو فقره از این توافق‌ها با شرکت‌هایی در حوزه اکتشاف و تولید بود که دولت ایران در آنها دارای سهم است. میدان گازی رام، یک میدان گازی فراساحل است که در ۴۰۰ کیلومتری شهر آبردین در آب‌های ساحلی اسکاتلند در دریای شمال قرار دارد.