شانا: عملیات پیش راه‌اندازی واحد ٤٥ هزار بشکه‌ای نمک‌زدایی هفتکل با حضور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و گروه مهندسی راه‌اندازی آغاز شد.

در جریان بازدید روز جمعه (١١ فروردین‎ماه) بیژن عالی‌پور و جمعی از مدیران شرکت ملی مناطق نفتخیزجنوب، نشست هماهنگی راه‌اندازی این واحد فرآورشی در محل پروژه تشکیل و متعاقب آن مرحله آزمایش و راه‌اندازی آزمایشی واحد با دریافت نفت خام شیرین از واحد نفت سفید آغاز شد. در این نشست که با حضور مدیرعامل و مدیران ارشد شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجد سلیمان، گروه مهندسی راه‌اندازی و مدیران تولید، برنامه‌ریزی تلفیقی، مهندسی و ساختمان، مجریان طرح‌ها و مشاور و رئیس دفتر مدیرعامل مناطق نفتخیز برگزار شد، مهم‌ترین‌ مشکلات و راهکارهای تکمیل و راه‌اندازی مجتمع فرآورشی هفتکل نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفته و اهم اقدامات مورد نیاز صورتجلسه و به پیمانکار مجری و گروه راه‌اندازی ابلاغ شد. به گزارش شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، واحد نمک‌زدایی هفتکل با ظرفیت ٤٥ هزار بشکه در روز به منظور کیفیت‌افزایی و فرآورش نفت نمکی میدان‎های هفتکل و نفت سفید احداث شده و هم‌اکنون در مرحله راه‌اندازی است.

با راه‌اندازی این واحد، مجتمع جدید فرآورش نفت خام هفتکل و تکمیل واحد در حال ساخت بهره‌برداری نفت سفید، آخرین تاسیسات قدیمی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجد سلیمان با تاسیسات جدید جایگزین می‎شوند.