ایسنا: مجری طرح توسعه میدان یاران جنوبی در شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) از احتمال تولید روزانه ۱۰ هزار بشکه نفت از میدان یاران تا پایان امسال خبر داد و گفت: طبق قرارداد HOA بین شرکت ملی نفت و شرکت پرشیا، قرار است EOR و IOR در این میدان برای ازدیاد برداشت انجام شود.

همایون کاظمینی از انجام عملیات دو حلقه چاه توصیفی در میدان نفتی یاران جنوبی خبر داد و افزود: به منظور حصول اطمینان از پتانسیل لایه‌های مختلف در میدان نفتی یاران، بنا به درخواست شرکت ملی نفت ایران، انجام عملیات حفاری دو حلقه چاه توصیفی درحال پیگیری است و برای این منظور در حال انتخاب پیمانکار هستیم. وی با تاکید بر اینکه تمام پیمانکارهای میدان یاران داخلی هستند، اظهار کرد: در شرایط تحریم هم به‌رغم مشکلاتی که از نظر مالی وجود داشت، برای این میدان از توان داخلی استفاده شد.

مجری طرح توسعه میدان یاران جنوبی در شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) از احتمال تولید روزانه ۱۰ هزار بشکه نفت از میدان یاران خبر داد و گفت: تلاش می‌شود امسال قادر باشیم روزانه ۱۰ هزار بشکه از این میدان تولید کنیم و تا سال آینده ۱۵ هزار بشکه هم به آن اضافه شود. البته بر اساس نتایج ارزیابی چاه‌ها، سال آینده ممکن است اطلاعات مخزنی تغییر کند و بتوانیم در لایه‌های بیشتری نفت تولید کنیم.