شانا: شرکت ملی نفت ایران در اطلاعیه‎ای اعلام کرد: شرکت‎های اکتشاف و تولید نفت و گاز (E&P) خارجی فرم ارزیابی صلاحیت را برای حضور در مناقصه‎های بالادستی صنعت نفت تکمیل کنند.در این اطلاعیه آمده است: «شرکت ملی نفت ایران در نظر دارد برای تعدادی از پروژه‎های اکتشاف و تولید (E&P) نفت و گاز ایران طی چند دوره، مناقصه برگزار کند. به این وسیله از شرکت‎های اکتشاف و تولید (E&P) خارجی معتبر و واجد شرایط دعوت به عمل می‌آید تا در فرآیند ارزیابی صلاحیت شرکت کنند.

پروژه‎های مورد نظر که به تدریج اعلام می‎شوند، بر اساس قوانین و مقررات ایران در فهرست مناقصه قرار گرفته و واگذار خواهند شد. اسناد ارزیابی صلاحیت و اطلاعات مرتبط مانند شیوه‎ها، معیار و رویه‎های ارزیابی از روز دوشنبه، ٢٦ مهرماه- ١٧ اکتبر ٢٠١٦ در تارنمای رسمی شرکت ملی نفت ایران به نشانی www.nioc.ir در دسترس خواهد بود. لازم است متقاضیان یک نسخه از مدارک مورد نیاز و اطلاعات مرتبط با آن را به همراه فایل الکترونیکی تا ٢٩ آبان ماه امسال (١٩ نوامبر ٢٠١٦) به نشانی الکترونیکی ipc@nioc.ir و نشانی پستی تهران، خیابان کریمخان، خیابان حافظ، نرسیده به پل حافظ، ساختمان مرکزی ششم، طبقه پنجم، اتاق ٥٠١ ارسال کنند. فهرست نهایی متقاضیان واجد شرایط، ١٧ آذر ماه امسال (هفتم دسامبر ٢٠١٦) در تارنمای شرکت ملی نفت ایران منتشر می‌شود.»

همچنین مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در گفت‌وگو با «ایسنا» افزود: آگهی درخواست ارائه مدارک به منظور شرکت در مناقصه های شرکت ملی نفت ایران برای شرکت‌های معتبر بین‌المللی روز گذشته در روزنامه‌ها از جمله روزنامه تهران تایمز منتشر شده است و امروز هم در برخی روزنامه‌ها منتشر خواهد شد.وی افزود: پس از اینکه شرکت‌ها مدارک خود را ارسال کردند، بررسی این مدارک آغاز خواهد شد و احتمالا برای بررسی مدارک یک ماه زمان لازم است. پس از بررسی و انتشار فهرست شرکت‌های مورد تایید، نخستین مناقصه جدید نفتی برگزار خواهد شد.مدیرعامل شرکت نفت قبلا اعلام کرده بود نخستین مناقصه‌های جدید نفتی، پس از ارائه مدارک و اطلاعات از سوی شرکت‌ها، ارزیابی متقاضیان از سوی شرکت ملی نفت و انتشار فهرست شرکت‌های مورد تایید در آبان ماه برگزار خواهد شد.به گفته کاردر، شرکت‌های تایید شده از سوی شرکت ملی نفت ایران می‌توانند در مناقصه شرکت کنند.