گروه بنگاه‌ها: مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر از افتتاح طرح‌های پتروشیمی پردیس و نیروگاه بهبهان تا دو ماه آینده خبر داد. غلامرضا سلیمانی ضمن بیان مطلب فوق افزود: تا دو ماه آینده طرح پتروشیمی پردیس با ۱۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه به بهره‌برداری خواهد رسید. وی با اشاره به بهره‌برداری از طرح پتروشیمی شیراز با سرمایه‌گذاری ۲۶۰۰ میلیارد تومانی در روزهای گذشته با حضور معاون اول رئیس جمهوری گفت: شرکت نیروگاهی بهبهان تا یک ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد و شرکت فولاد نی‌ریز تا پایان سال‌جاری افتتاح رسمی می‌شود.

سلیمانی درباره بهره‌برداری نیروگاه بهبهان گفت: دو واحد ۱۶۰ مگاواتی به بهره‌برداری رسیده است و با بهره‌برداری واحد سوم امیدواریم تا پایان سال‌جاری برق این واحدها به شبکه سراسری کشور وارد شود. وی درباره پروژه فولاد نی‌ریز گفت: این واحد ۸۰۰ هزار تنی می‌تواند با افزایش تولید داخل کشور به صادرات نیز کمک کند و همچنین در افزایش اشتغال تاثیربسزایی دارد. مدیر‌عامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر درباره حضور سرمایه‌گذاران خارجی در کشور گفت: بعد از برجام، شرکت‌های بزرگی از ایتالیا، آلمان، اسپانیا، ترکیه، کره وژاپن و سوئد و نروژ به کشور ما آمدند و کار خود را در برخی از شرکت‌های ما آغاز کردند.

وی ادامه داد: در صورت حل مشکلات بانکی پیش‌رو و نقل و انتقالات آسان پولی، منابع خارجی به کشور ما وارد خواهد شد. سلیمانی افزود: علاوه بر منابع خارجی، فناوری و نوآوری نیز به کشور وارد خواهد شد. وی با بیان اینکه مبالغ وارد شده به این پروژه‌ها مبالغ بسیار بزرگی است، گفت: باید مسائل بانکی حل شود تا بتوانیم مبالغ مربوط به این پروژه‌ها را به راحتی به کشوروارد کنیم. مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر گفت: تا پایان سال‌جاری سرمایه شرکت را در دو مرحله ابتدا به ۵۴۰۰ میلیارد تومان و در مرحله بعد ۷۲۰۰ میلیارد تومان افزایش خواهیم داد. وی افزود: در مرحله اول، افزایش سرمایه شرکت از محل اندوخته شرکت سرمایه‌گذاری انجام می‌شود و ما برای افزایش این سرمایه مبلغی را از سهامداران دریافت نمی‌کنیم و در مرحله بعد از طریق مجمع فوق‌العاده این کار را خواهیم کرد.