شانا: پروژه گازرسانی به یکهزار و ٢٠٥ روستای سطح کشور همزمان با هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد و در مجموع ١١٤ هزار و ٤٦٩ خانوار این روستاها از مزایای گاز برخوردار می‌شوند.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه برای گازرسانی به این روستاها در مجموع چهار هزار و ٤٤٩ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است، اظهار کرد: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها ضریب نفوذ گاز در بخش روستایی کشور افزایش یافته است. ناصر ابراهیمی با بیان اینکه در این ایام، عملیات اجرایی گازرسانی به ٥٥٦ روستا نیز آغاز می‌شود، افزود: با بهره‌برداری از پروژه گازرسانی به این تعداد روستا، در مجموع ٥١ هزار و ٨٣١ خانوار از مزایای گاز برخوردار می‌شوند.

وی در ادامه به پروژه گازرسانی به شهرها اشاره کرد و گفت: در هفته دولت امسال، هشت شهر در استان‌های آذربایجان‌غربی، خراسان‌شمالی، خراسان‌جنوبی، خوزستان، سیستان و بلوچستان و مرکزی به شبکه سراسری گاز پیوسته و ٩هزار و ٨٦٧ خانوار از مزایای گاز برخوردار می‌شوند. به گفته مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران، در این ایام، عملیات اجرایی گازرسانی به هفت شهر در استان‌های آذربایجان غربی، اصفهان، قزوین و یزد نیز آغاز می‌شود که با بهره‌برداری از این پروژه‌ها در مجموع ٩ هزار و ٧٥٢ خانوار از مزایای گاز برخوردار می‌شوند. ابراهیمی با بیان اینکه همزمان با هفته دولت، ١١ ایستگاه سی‌ان‌جی جدید، آماده ارائه خدمت به شبکه حمل‌و‌نقل می‌شوند، یادآور شد: گازرسانی به ٢٦٣ واحد صنعتی نیز در این ایام به بهره‌برداری می‌رسد. وی ادامه داد: عملیات اجرایی گازرسانی به ١٠ واحد صنعتی و یک ایستگاه سی‌ان‌جی نیز همزمان با هفته دولت امسال آغاز می‌شود. مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه هشت هزار و ٨٩٠ واحد مسکونی مهر در این ایام به شبکه سراسری گاز متصل می‌شوند، اعلام کرد: در این ایام ٩ خط انتقال به شبکه سراسری گاز پیوسته و عملیات اجرایی احداث سه خط انتقال گاز نیز آغاز می‌شود.