شانا: کمیسیون معاملات آتی کالا در آمریکا اعلام کرد که ‎معامله‌گران بازار این کشور هفته گذشته پس از دو هفته کاهش معاملات گازی، سفارش خرید گاز را افزایش دادند.به ‎گزارش خبرگزاری رویترز، معامله‌گران، در پی پیش‌‌بینی افزایش قیمت گاز طبیعی (به دلیل کاهش تولید این سوخت پاک و رشد تقاضای فصلی برق)، هفته گذشته در پی دو هفته کاهش تعداد معاملات، میزان سفارش‌های خرید گاز طبیعی در بورس آمریکا را افزایش دادند. کمیسیون معاملات آتی کالا در آمریکا روز جمعه (١٥ مرداد ماه) اعلام کرد که معامله‌گران بازار بورس لندن و نیویورک تعداد قراردادهای خرید گاز طبیعی را در پنج روز منتهی به ١٢ مرداد ماه، با ٢٥ هزار و ٩٠٤ مورد افزایش به ١١٤ هزار و ٨٤٢ رساندند. این حجم معاملات از سپتامبر ٢٠١٤ میلادی که بازار گاز به مدت ٦٦ هفته از دسامبر ٢٠١٤ تا مارس ٢٠١٦ به شکل فروش استقراضی بود، بیشترین میزان است.

بر این اساس، میانگین قیمت فروش گاز در بورس کالای نیویورک (نایمکس) هفته گذشته به دو دلار و ٧٩ سنت برای هر میلیون بی تی یو رسید. به ‎گزارش خبرگزاری رویترز، میانگین قیمت فروش گاز در بورس کالای نیویورک (نایمکس) در پنج روز منتهی به ١٢ مرداد ماه به ۲ دلار و ٧٩ سنت برای هر میلیون بی تی یو رسید که هفت سنت افزایش را نسبت به میانگین قیمت پنج روز منتهی به پنج مرداد‌ماه (۲دلار و ٧٣) نشان می‌دهد.

‎قیمت تک‌فروشی گاز شاخص هنری هاب تا کنون برای سال جاری میلادی به‌طور میانگین ٢ دلار و ١٧ سنت اعلام شده است؛ در حالی که قیمت گاز طبیعی تحویل اواخر سال ٢٠١٦ میلادی به ۲ دلار و ٩٣ سنت نیز رسید. گاز طبیعی تحویل سال ٢٠١٧ میلادی نیز با قیمت سه دلار و ١٤ سنت در هر میلیون بی‌تی‌یو معامله شد. ‎تحلیلگران اعلام کردند که برای جلوگیری از ذخیره‌سازی بیش از حد گاز طبیعی در مخازن، با توجه به ذخایر باقیمانده از فصل زمستان به نسبت گرم، قیمت‌ها در سال جاری میلادی باید پایین‌تر نگه داشته شود تا تولید‌کنندگان گاز مجبور به کاهش تولید شوند و نیروگاه‌ها نیز تشویق شوند به جای زغال‌سنگ از گاز برای سوخت استفاده کنند.‎تحلیلگران همچنین انتظار دارند که قیمت گاز طبیعی در سال ٢٠١٧ میلادی آنقدر افزایش یابد که تولید‌کنندگان تشویق شوند تولید خود را به‌قدری افزایش دهند که بتوانند تقاضای صنعتی و صادرات ال‌ان‌جی آمریکا را در سطح انتظار برآورده کنند.