سکوی فاز 18 پارس جنوبی با موفقیت نصب شد

گروه بنگاه‌ها: سکوی فاز B ۱۸ به همراه پل رابط آن با وزن ۲ هزار و ۲۰۰ تن در موقعیت فاز ۱۸ پارس جنوبی نصب شد. این سکو که در مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) در شرکت مبین سازه گستر ساخته شده بود در تیرماه سال جاری از یارد بندرعباس ایزوایکو به سمت منطقه مورد بهره‌برداری در پارس جنوبی بارگیری شد. به گفته مدیرعامل شرکت مبین سازه گستر عملیات نصب این سکو به همراه پل رابط، سازه مشعل و مشعل آن تحت نظر متخصصان مبین سازه گستر ایزوایکو انجام شده است.

بابک عباسپور ظرفیت برداشت سکوی B ۱۸ را ۱۴ میلیون مترمکعب گاز در روز برشمرد که وزن این سکوی ۲ هزار و ۲۰۰ تنی با احتساب سکو، جکت چهارپایه، جکت سه پایه مشعل، پل و مشعل نیز، این سازه حدود ٦ هزار و ٦٥٠ تن وزن دارد. شرکت مبین سازه گستر (تابع ایزوایکو) به‌عنوان یکی از بزرگترین سکوسازان نفتی و گازی کشور ساخت مراحل مختلف فازهای ۱۴ و ۱۷ میدان گازی پارس جنوبی و همچنین سکوهای نفتی میادین هندیجان و هنگام را بر عهده دارد. سال گذشته نیز سکوی فاز ۱۶ پارس جنوبی توسط این شرکت ساخته و به بهره‌برداری رسید. در همین حال، مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) با بیان اینکه سکوی B ۸۱ پارس جنوبی با موفقیت توسط متخصصان شرکت مبین سازه گستر تحت نظر ایزوایکو ساخته و نصب شده است، افزود: در حال حاضر تمامی تعهدات ساخت سکوهای گازی و نفتی به سفارش وزارت نفت در زمان مناسب و معین انجام پذیرفته است.

حمید رضاییان اصل گفت: در دنیا استانداردهای دریایی از بالاترین استانداردها محسوب می‌شوند که تمامی محصولات ایزوایکو همچون کشتی‌ها، شناورها و سکوهای گازی و نفتی از این استانداردها برخوردارند. وی از توان ١٠٠ درصدی این شرکت در طراحی، ساخت و راه‌اندازی سکوهای نفتی و گازی خبر داد و افزود: در حال حاضر این توان در کشور بومی شده است.