شانا: رئیس اجلاس جهانی شوراها و شهرداران ٢٠١٦ گفت: در این اجلاس ٢‌روزه ٢٨٨ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری به ارزش ۱۲ هزار میلیارد تومان منعقد شده است.

مرتضی کاظمیان، رئیس این اجلاس گفت: برای نخستین بار در کشور و در یک اقدام بی نظیر و کم سابقه، ٢٨٨ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری مشترک بین شرکت‌های خارجی و داخلی و شهرداری‌های کشور به ارزش ۱۲ هزار میلیارد تومان با موضوع پروژه‌های شهری منعقد شد. وی افزود: در تالار سرمایه‌گذاری این اجلاس که روز‌های ٣٠ و ٣١ تیرماه در برج میلاد تهران برگزار شد ١١ کشور از جمله کره‌جنوبی، چین، آمریکا، سوئیس، انگلستان، اسکاندیناوی، ترکیه، ایتالیا، ارمنستان، گرجستان، آذربایجان و ده‌ها شهرداری و شرکت‌های داخلی حضور داشتند و طی ٢ روز مذاکرات فشرده‌ درخصوص سرمایه‌گذاری مشترک، به نتایج بی‌نظیری دست یافتند.

کاظمیان با بیان اینکه موضوع سرمایه‌گذاری خارجی به‌عنوان یکی از محورهای اصلی این اجلاس در سال آینده تعیین شده است، تصریح کرد: مقرر شد در دوره آینده، موضوع اکثریت پنل‌های تخصصی حول محور اصلی آن دوره باشد و جریان عملیاتی شدن دومین اجلاس در یک زمان کوتاه پس از نخستین اجلاس، به سرعت آغاز شود. رئیس اجلاس جهانی شوراها و شهرداران ٢٠١٦ عنوان کرد: نخستین اجلاس جهانی شوراها و شهرداران در حالی به کار خود پایان داد که توانست با آغاز فصل جدید اقتصادی کشور پس از فرجام شیرین برجام، در جهت رسیدن به اهداف سیاست‌های سند چشم انداز برنامه پنجم توسعه کشور، در زمینه جذب سرمایه‌گذاران خارجی و توجه هرچه بیشتر به اجرایی کردن طرح‌ها و ایده‌های اقتصادی، موفق شود. نخستین اجلاس جهانی شوراها و شهرداران ٢٠١٦ در موضوع‌هایی همچون بهره‌وری انرژی، انرژی‌های سبز، محیط زیست، اقتصاد شهری و... اواخر تیرماه در تهران برگزار شد.