بیست و یکمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در حالی پس از ۴ روز فعالیت روز یکشنبه ۱۹ اردیبهشت‌ماه به کار خود پایان داد که این نمایشگاه از این جهت که در مدت کوتاهی پس از اجرای برجام و رفع تحریم‌ها برگزار شد از اهمیت بالایی برخوردار بود.

به گزارش «ایسنا» اکبر نعمت‌اللهی، رئیس شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه صنعت نفت ایران درباره کیفیت برگزاری نمایشگاه امسال گفت: نمایشگاه بیست و یکم صنعت نفت به‌عنوان یک سکوی پرتاب صنعت نفت به دوران پساتحریم نام برده شد. خوشبختانه با توجه به استقبال گسترده شرکت‌های داخلی و به خصوص شرکت‌های خارجی، این هدف محقق شد؛ به‌گونه‌ای‌که نمایشگاه بیست و یکم به بزرگ‌ترین در نوع خود در ۲۰ سال گذشته تبدیل شد. وی افزود: این تحرک، نشان از پایان عملی تحریم‌ها و تمایل جدی شرکت‌های خارجی برای بازگشت به صنعت نفت ایران دارد. به گفته نعمت‌اللهی، به لحاظ کیفی نمایشگاه امسال بالاترین سطح حضور شرکت‌های خارجی را تجربه کرد و حضور نیافتن شرکت‌هایی مانند توتال، شل و بی‌پی در نمایشگاه امسال به‌دلیل کمبود زمان و به موقع اقدام نکردن آنها برای ثبت‌نام بود؛ زیرا شرکت‌های بزرگ بین‌المللی معمولا برنامه‌ریزی بلندمدت برای حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی دارند. درحالی‌که کمی بیش از ۳ ماه پس از اجرای برجام، نمایشگاه تهران برگزار شد.

وی درباره انتقادهای مطرح شده در باره نبود شرکت‌های بزرگ تصریح کرد: اگر شرکت‌هایی که مدنظر این جریان است حضور گسترده و فعالی در نمایشگاه داشتند، دیگر زمینه‌ای برای انتقاد از نمایشگاه و وزارت نفت وجود نداشت؟ قطعا این بار جریان رسانه‌ای منتقد این ساز را کوک می‌کردند که حضور این شرکت‌ها، باعث تضعیف شرکت‌های داخلی شده است.