سازمان حفاظت محیط زیست از توسعه صنایع در سواحل مکران حمایت می‌کند

گروه بنگاه‌ها: معصومه ابتکار معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از شهرک پتروشیمی مکران واقع در منطقه آزاد چابهار بازدید و اعلام کرد که این سازمان حامی توسعه صنعتی این منطقه است. به گزارش روابط عمومی شهرک پتروشیمی مکران، معصومه ابتکار به همراه استاندار سیستان و بلوچستان و مقامات استانی و محلی، از طرح شهرک پتروشیمی مکران بازدید کرد. در این بازدید چند ساعته که هفته گذشته انجام شد، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به تجربیات تلخ زیست محیطی کشور اشاره کرد و افزود: متاسفانه در برخی ادوار به مسائل محیط زیست به‌عنوان موضوعی تشریفاتی نگاه شده که امروز آثار منفی آن بر همگان آشکار شده است.

معاون رئیس‌جمهوری اظهارکرد: سازمان حفاظت محیط زیست با حمایت از توسعه پایدار صنایع و پتروشیمی در کشور و نیز منطقه مکران، به استفاده از فناوری‌های روز جهانی تاکید دارد تا علاوه بر فعالیت پاک تک تک صنایع در منطقه، اثرات تجمعی صنایع بر محیط زیست نیز کاهش یابد. ابتکار تصریح کرد: سازمان حفاظت محیط زیست، نه تنها مانع این توسعه نخواهد بود که با رعایت الزامات قانونی، حامی صنایع است.

در این بازدید مدیران شهرک پتروشیمی مکران، به ارائه گزارش فعالیت‌ها و مطالعات زیست محیطی شهرک پتروشیمی مکران پرداخته و با استناد به نظرسنجی‌های صورت گرفته از اقوام و بزرگان طوایف و معتمدین، به رضایت نسبی جوامع محلی مبنی بر توسعه و ساخت شهرک پتروشیمی مکران اشاره کردند. در ادامه، استاندار سیستان و بلوچستان، افق‌های پسابرجام و نیز تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم توسعه و آبادانی این منطقه را دستور کار دولت تدبیر و امید خواند و اظهار کرد: چابهار، قطب صنعت استان خواهد شد و به همت دولتمردان و سرمایه‌گذاران، استان سیستان و بلوچستان آباد و سرافراز می‌شود.

شهرک پتروشیمی مکران در استان سیستان و بلوچستان و منطقه آزاد چابهار، دارای ۱۸ طرح بالادستی و میان دستی پتروشیمی و بیش از ۳۰ واحد صنایع پایین دستی در حوزه تولید پلیمرهای مهندسی است که قرار است در سه فاز و طی ۱۰ سال به بهره برداری برسد. با تکمیل تمام فازهای این هاب، برای حدود ۱۷۰۰۰ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد خواهد شد. همچنین پس از بهره برداری از فازهای این شهرک، ۲۲ میلیون تن از ۲۶ میلیون تن محصولات تولیدی آن به کشورهای دنیا صادر می‌شود.