در صورت کاهش قیمت‌ها و عبور از محدوده خط روند صعودی به سمت پایین، اولین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از کاهش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده 17 هزار و 150 دلار است. شکسته شدن این محدوده به سمت پایین نشانه نزولی است و روند صعودی را با مشکلاتی روبه‌رو می‌کند. شکسته شدن این محدوده به سمت پایین، ترس‌ها را برای کاهش بیشتر قیمت‌ها افزایش می‌دهد. این محدوده برای تحلیلگران محافظه‌کار از اهمیت خاصی برخوردار است. بعد از این محدوده، مهم‌ترین منطقه‌ای که می‌تواند از کاهش بیشتر قیمت‌ها جلوگیری کند، محدوده 16 هزار دلار است. شکسته شدن این محدوده به سمت پایین خصوصا با حجم زیاد نشانه نزولی است و ترس‌ها را نسبت به تشکیل یک روند نزولی میان‌مدت یا حتی بلندمدت افزایش می‌دهد. این محدوده برای تحلیلگران محافظه‌کار از اهمیت خاصی برخوردار است.

خطوط روند صعودی میان‌مدت و بلندمدت شکسته شده، در آینده نقش مقاومتی قدرتمندی بازی خواهند کرد. شکسته شدن خط روند صعودی بلندمدت، نشانه نزولی بود و خریداران ریسک‌گریز و حتی افراد با ریسک معمولی که در این بازار فعال هستند را از بازار خارج کرد.

در صورت افزایش قیمت در کوتاه‌مدت، اولین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده 18 هزار و 650 دلار است. شکسته شدن این محدوده به سمت بالا خصوصا با حجم زیاد نشانه صعودی است و امید‌ها را نسبت به احتمال افزایش بیشتر قیمت‌ها بالا می‌برد. این محدوده برای تحلیلگران محافظه‌کار از اهمیت خاصی برخوردار است. مهم‌ترین محدوده مقاومتی پیش روی فلز نیکل محدوده 19 هزار و 250 دلار است که گذر از آن امید‌ها را نسبت به رسیدن به سقف قبلی افزایش خواهد داد.