اطلاعات نشان می‌دهد آمریکا در این ماه بزرگ‌ترین تولید‌کننده نفت دنیا بوده و عربستان در رتبه سوم قرار دارد. این دهمین ماه پیاپی است که روسیه رتبه خود را در جایگاه دوم حفظ می‌کند. روسیه تنها یک بار و آن هم در آوریل ۲۰۲۰ به جایگاه سوم رسید و قبل از آن، به مدت بیش از یک سال رتبه دوم را در اختیار داشت.

طبق اطلاعات موسسه جودی، تولید نفت روسیه در فوریه ۷/ ۰ درصد نسبت به ماه قبل از آن کاهش داشت در حالی که تولید نفت آمریکا ۵/ ۶ درصد نسبت به ماه قبل پایین آمده و به ۳۶۴/ ۱۰ میلیون بشکه در روز رسیده بود و عربستان با ۵/ ۱۰ درصد کاهش، تولیدی برابر با ۱۴۷/ ۸ میلیون بشکه در روز داشت.

 آمار همچنین نشان می‌دهد روسیه در ژانویه ۷۰۲/ ۳ میلیون بشکه در روز نفت صادر کرده که نسبت به ۲/ ۴ میلیون بشکه صادر شده در دسامبر کاهش داشته است. پالایش نفت در روسیه در ماه فوریه ۳/ ۵ درصد نسبت به ماه قبل از آن افزایش داشت و به ۷۷۲/ ۵ میلیون بشکه در روز رسید. در این بین، پالایش نفت آمریکا ۳/ ۱۳ درصد به صورت ماهانه پایین آمد و به ۶۷/ ۱۲ میلیون بشکه در روز رسید. در عربستان هم ظرفیت پالایش با ۶/ ۲ درصد کاهش، ۲۸۱/ ۲ میلیون بشکه در روز ثبت شده است.