در این مرحله احتمال دارد قیمت تا محدوده ۲دلار و ۳۰سنت کاهش داشته باشد که دو محدوده حمایتی ۲دلار و ۲۲سنت، ۲دلار و ۴۵سنت می‌توانند مانع رسیدن قیمت به منطقه ۲دلار و ۳۰سنت شوند. در صورت حرکات هیجانی بازار ممکن است تا یک‌دلار و ۸۵سنت نیز ادامه پیدا کند. اگرچه اکثر نشانه‌های تکنیکال خبر از ریزش ادامه‌دار گاز طبیعی می‌دهند؛ ولی ممکن است قیمت با واکنش به یکی از سطوح حمایتی روند خود را تغییر دهد و دوباره با افزایش مواجه شود. احتمال این رخداد کمتر از کاهش قیمت است؛ ولی درصورت وقوع آن محدوده میانگین متحرک ۵۰روزه یکی از مهم‌ترین مقاومت‌های پیش رو است. احتمال رسیدن به سقف قبلی یعنی ناحیه ۳دلار و ۳۵سنت در حال حاضر بسیار کم است و در این مسیر مقاومت‌های قدرتمندی مثل ۳ دلار و ۳ دلارو ۲۰ سنت قرار دارند.

بررسی سطوح مهم قیمتی

در صورت کاهش قیمت‌ها، اولین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از کاهش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۲دلار و ۵۵ سنت است. شکسته شدن این ناحیه به سمت پایین نشانه نزولی است و روند صعودی را با مشکلاتی روبه‌رو می‌کند. شکسته شدن این محدوده به سمت پایین، ترس‌ها را برای کاهش بیشتر قیمت‌ها افزایش می‌دهد. این محدوده برای تحلیلگران محافظه‌کار از اهمیت خاصی برخوردار است. به نظر می‌رسد، بعد از این سطح، مهم‌ترین منطقه‌ای که می‌تواند از کاهش بیشتر قیمت‌ها جلوگیری کند، محدوده ۲دلار و ۴۵سنت است. شکسته شدن این محدوده  به سمت پایین خصوصا با حجم زیاد نشانه نزولی و ریزش قیمت‌ها است و ترس‌ها را نسبت به تشکیل یک روند نزولی میان‌مدت یا حتی بلندمدت افزایش می‌دهد. این محدوده برای تحلیلگران محافظه‌کار از اهمیت خاصی برخوردار است.

در صورت کاهش قیمت‌ها، محدوده خط روند صعودی شکسته‌ می‌شود و می‌تواند نقش مقاومتی پر قدرتی داشته باشد. شکسته شدن این محدوده به سمت پایین نشانه نزولی بود.

در صورت افزایش قیمت در کوتاه‌مدت، اولین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۲دلار و ۷۵سنت است. شکسته شدن این محدوده به سمت بالا خصوصا با حجم زیاد نشانه صعودی است. این محدوده برای تحلیلگران محافظه‌کار از اهمیت خاصی برخوردار است. قیمت، برای عبور از  این محدوده به سمت بالا با مشکلاتی فراوانی مواجه خواهد شد. مهم‌ترین محدوده مقاومتی پیش روی گاز طبیعی، محدوده ۳دلار است که گذر از آن امید‌ها را نسبت به رسیدن به هدف قیمتی ۳دلار و ۳۵ سنت افزایش می‌دهد.