به گزارش اویل‌پرایس، صادرات گاز طبیعی مایع آمریکا به آسیا ۶۷ درصد در ۲۰۲۰ افزایش یافت. اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد کل صادرات گاز طبیعی مایع این کشور ۳۲‌درصد به‌رغم کاهش تقاضا و قیمت‌ها در تابستان ۲۰۲۰ در نتیجه همه‌گیری ویروس‌کرونا، بالا رفته است.

آمریکا در ماه‌های نوامبر و دسامبر ۲۰۲۰، در صادرات گاز طبیعی مایع رکورد زد. این کشور ۴/ ۹ میلیارد فوت‌مکعب گاز در نوامبر صادر کرد و بعد در ماه دسامبر این رکورد را تا ۸/ ۹ میلیارد فوت مکعب افزایش داد.

کل صادرات گاز طبیعی مایع آمریکا در ۲۰۲۰ به‌رغم همه‌گیری ویروس‌کرونا به‌طور متوسط برابر با ۶/ ۶ میلیارد فوت‌مکعب بود که ۳۲ درصد نسبت به ۲۰۱۹ افزایش داشت. بیشترین صادرات گاز آمریکا به منطقه آسیا به چین بوده است. چین واردات گاز طبیعی مایع از آمریکا را پس از پایین آوردن عوارض بر واردات گاز از ۲۵ تا ۱۰ درصد، افزایش داده است. وقتی عوارض در ۲۰۱۹ برابر ۲۵ درصد بود، تنها دو محموله گاز طبیعی مایع از آمریکا وارد چین شد.

هند و ژاپن هم واردات گاز طبیعی مایع از آمریکا را افزایش داده‌اند. هند از قیمت پایین گاز‌طبیعی مایع در فصل بهار و تابستان ۲۰۲۰ استفاده کرد و واردات از آمریکا را افزایش داد. ژاپن هم واردات خود از آمریکا را در پاییز ۲۰۲۰ بالا برد.

 صادرات گاز طبیعی مایع آمریکا به اروپا هم در سال گذشته میلادی ۶/ ۰ میلیارد فوت‌مکعب در روز افزایش یافت و به متوسط ۵/ ۲ میلیارد فوت‌مکعب رسید. صادرات این کشور به ترکیه، انگلیس، اسپانیا، یونان و لیتوانی هم افزایش یافته است.