در این نشست پویایی‌های کنونی در صنعت گاز ارزیابی و بر این موضوع تاکید شد که بنیان‌هایی که منجر به رشد مورد انتظار گاز طبیعی در سبد انرژی جهان می‌شود بی‌تغییر باقی خواهد ماند.

گاز طبیعی در میان سوخت‌های فسیلی سریع‌ترین روند رشد را در جهان دارد و تا اواسط قرن به منبع اصلی در سبد انرژی جهانی تبدیل خواهد شد و سهم خود را از ۲۳ درصد کنونی به ۲۸ درصد افزایش می‌دهد. وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو جی‌ئی‌سی‌اف تاکید کردند که این منبع انرژی فراوان و انعطاف‌پذیر همچنان تامین‌کننده نیازهای روزافزون انرژی جهان و منشأ سه ستون توسعه پایدار، یعنی توسعه اقتصادی، پیشرفت اجتماعی و حفاظت محیط زیست خواهد بود. افزون بر این در این نشست تاکید شد که گاز طبیعی همچنان پشتوانه توسعه پایدار و کاهش آلایندگی سامانه‌های انرژی است. در این نشست بر عزم اعضا به‌منظور افزایش سرعت همکاری برای توسعه کارآیی جی‌ئی‌سی‌اف تاکید شد.

مجمع کشورهای صادرکننده گاز همچنین بر تاب‌آوری کشورهای عضو در تلاش برای اطمینان از عملکرد بدون محدودیت بازارهای آزاد و انعطاف‌پذیر گاز و عرضه بی‌وقفه به مشتریان باوجود چالش‌های متعدد و کاهش درآمد، تاکید کرد. در این نشست، نسخه پیشرفته ۲۰۲۰ نشریه اصلی مجمع، چشم‌انداز جهانی گاز ۲۰۵۰، براساس «الگوی جهانی گاز» جی‌ئی‌سی‌اف ارائه شد. وزیران این مجمع نیز از راه‌اندازی بولتن آماری سالانه و گزارش جدید سالانه کوتاه‌مدت بازار گاز جی‌ئی‌سی‌اف استقبال و از دستاوردها در زمینه تاسیس موسسه تحقیقات گاز در الجزایر قدردانی و تشکر کردند. در این نشست سیاست و روند ارائه جوایز جی‌ئی‌سی‌اف تصویب شد، مراسم اهدای جوایز جی‌ئی‌سی‌اف از سال ۲۰۲۱ آغاز و طی مراسمی در حاشیه ششمین نشست سران جی‌ئی‌سی‌اف برگزار می‎شود. در بررسی گزارش مقدمات برگزاری ششمین نشست سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز، وزیران نفت و انرژی این مجمع از پیشرفت‌های قطر به‌عنوان میزبان این رویداد دوسالانه که قرار است ۱۸ نوامبر ۲۰۲۱ در دوحه برگزار شود ابراز رضایت کردند. در همین حال الجزایر در سال ۲۰۲۳ میلادی در الجزیره میزبان هفتمین نشست سران جی‌ئی‌سی‌اف خواهد بود.