مهم‌ترین اتفاق هفته‌های اخیر اصلاح قیمت‌ها تا محدوده ۲ هزار و ۳۰۰ واحد بود، که بعد از واکنش به این محدوده حمایتی، دوباره به مدار صعودی بازگشت. در هفته‌های آتی قیمت فلز روی می‌تواند به دنبال هدف قیمتی ۲ هزار و ۸۰۰ دلار باشد که سه محدوده ممکن است مانع رسیدن به این هدف قیمتی شوند.

 محدوده۲ هزار و ۵۵۰ دلار، ۲ هزار و۶۳۰ دلار و ۲ هزار و ۷۰۰ دلار را می‌توان به‌عنوان قیمت‌های مهم مقاومتی در چند هفته آینده در نظر داشت. در صورت کاهش قیمت‌ها این اصلاح قیمتی می‌تواند تا محدوده ۲ هزار و ۱۰۰ دلار باشد که دو منطقه قیمتی، یعنی محدوده ۲ هزار و ۴۰۰ تا ۲ هزار و ۴۵۰ دلار و محدوده ۲ هزار و ۳۰۰ دلار و همچنین خط روند صعودی میان‌مدت می‌توانند به‌عنوان محدوده‌های حمایتی مناسب از این رخداد جلوگیری کنند. درصورت عبور قیمت این فلز از محدوده ۲ هزار و ۱۰۰ دلار به سمت پایین، محدوده‌های یک هزار و ۹۵۰ دلار و یک هزار و ۸۲۰ دلار حمایت‌های پرقدرتی هستند که احتمالا مانع ریزش بیشتر قیمت‌ها می‌شوند.

  بررسی محدوده‌های مهم قیمتی

در صورت کاهش قیمت‌ها، اولین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از کاهش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۲ هزار و ۴۰۰ دلار است. شکسته شدن این محدوده به سمت پایین نشانه نزولی است و روند صعودی را با مشکلاتی روبه‌رو می‌کند. شکسته شدن این محدوده به سمت پایین، ترس‌ها را برای کاهش بیشتر قیمت‌ها افزایش می‌دهد. به نظر می‌رسد قیمت، برای عبور از محدوده ۲ هزار و ۴۰۰ دلار به سمت پایین با مشکلاتی مواجه شود.

در صورت افزایش قیمت در کوتاه‌مدت، اولین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۲ هزار و ۵۵۰ دلار است. شکسته شدن این محدوده به سمت بالا خصوصا با حجم زیاد نشانه صعودی است و امید‌ها را نسبت به احتمال افزایش بیشتر قیمت‌ها بالا می‌برد. قیمت، برای عبور از این محدوده به سمت بالا با مشکلات فراوانی مواجه خواهد شد.

Untitled-12011