نفت برنت دریای شمال در کانالی بین ۶/ ۴۳ دلار و ۵/ ۴۶ دلار قرار داشت که در ۵ روز کاری گذشته کف کانال را به سمت پایین قطع کرد. شکسته شدن این محدوده به سمت پایین نشانه نزولی بود و ترس احتمال تشکیل روند نزولی را برای سرمایه گذاران افزایش داد چنانچه روند نزولی در کوتاه‌مدت نیز تشکیل شده است. اکنون محدوده ۶/ ۴۳ دلار به‌عنوان محدوده مقاومتی در مسیر صعود قیمت نفت قرار دارد. در حال حاضر محدوده‌های، ۶۵/ ۳۷، ۳۶ دلار، می‌توانند مانع از رسیدن قیمت نفت به ۶/ ۳۳ دلار شوند. در صورتی که سناریوی افزایش قیمت برای نفت اتفاق بیفتد محدوده‌های ۶/ ۴۳ دلار و ۵/ ۴۶ دلار مانع رسیدن قیمت نفت به ۵۰ دلار می‌شوند. احتمال رخ دادن سناریوی کاهش قیمت بیش از سناریوی افزایش قیمت است.

بررسی محدوده‌های قیمتی با اهمیت

در صورت کاهش قیمت‌ها، اولین منطقه‌ای که می‌تواند مانع کاهش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۶۵/ ۳۷ دلار است. قیمت، برای عبور از این محدوده مقاومتی به سمت پایین با مشکلات فراوانی مواجه خواهد شد.

در صورت کاهش قیمت‌ها مهم‌ترین منطقه‌ای که می‌تواند مانع نزول بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده  ۶۱/ ۳۹ دلار است. قیمت، برای عبور از این حمایت به سمت پایین با مشکلات فراوانی مواجه خواهد شد.

در صورت افزایش قیمت‌ها، اولین منطقه‌ای که می‌تواند مانع افزایش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده  ۶/ ۴۳ دلار است. شکسته‌شدن این محدوده به سمت بالا نشانه صعودی است و امیدها را برای ادامه رشد قیمت‌ها افزایش می‌دهد. در صورت افزایش بیشتر قیمت‌ها، مهم‌ترین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۵۰ دلار است. شکسته شدن این محدوده به سمت بالا احتمال تشکیل روند صعودی در میان مدت را بسیار افزایش می‌دهد. این محدوده برای تحلیلگران محافظه کار اهمیت دارد و به نظر می‌رسد قیمت نفت برای عبور از این محدوده با مشکلات فراوانی مواجه شود. مهم‌ترین محدوده مقاومتی برای نفت برنت، محدوده ۵۰ دلار است.