روند کوتاه‌مدت-  صعودی

در صورت ادامه روند صعودی مس در کوتاه‌مدت، مهم‌ترین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۶هزار و ۶۰۰ دلار است. شکسته شدن این محدوده به سمت بالا امیدها را نسبت به ادامه روند صعودی بیشتر می‌کند. این محدوده برای تحلیلگران محافظه‌کار حائز اهمیت است. در صورت کاهش قیمت مس، مهم‌ترین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۶هزار و ۳۵۰ دلار است. این منطقه در یک روز کاری قبل به سمت بالا شکسته شد و این رخداد نشانه صعودی بود و امیدها را نسبت به ادامه روند صعودی بیشتر کرد.

روند میان‌مدت- صعودی

در صورت ادامه روند صعودی فلز مس در میان‌مدت، مهم‌ترین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۷هزار دلار است. شکسته شدن این محدوده به سمت بالا خصوصا با حجم زیاد نشانه صعودی است و امید‌ها را برای تشکیل یک روند صعودی بلند‌مدت افزایش می‌دهد. قیمت برای عبور از محدوده ۷هزار دلار به سمت بالا با مشکلاتی فراوانی مواجه خواهد شد. در صورت کاهش قیمت‌ها و شکسته شدن روند صعودی کوتاه‌مدت، محدوده خط روند صعودی میان می‌تواند نقش حمایتی بسیار قوی داشته باشد.  

روند بلند‌مدت - خنثی

روند نزولی قیمت مس در ۵۴ روز کاری قبل به سمت بالا شکسته شد و این موضوع نشانه صعودی بود، ولی هنوز در بلند‌مدت روند صعودی تکمیل نشده است.