مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری تهران از نوسازی ۳۲ درصد بافت فرسوده شهر تهران خبر داد و افزود: با توجه به تجربیات نوسازی در سال‌های اخیر بر اساس گستردگی، پیچیدگی و فرابخشی بودن و وجود ذی‌مدخلان، لایه مدیریتی شهرداری مناطق در نوسازی بافت فرسوده وارد کار شدند و به‌عنوان سازمان نوسازی، پشتیبانی‌های قانونی و مقرراتی و تخصصی لازم را از شهرداران مناطق به عمل آوردیم.

عبادالله فتح اللهی مدیرعامل سازمان نوسازی ادامه داد: در این شرایط شهرداران مسوولیت هماهنگی در مناطق ۲۲ گانه را برعهده گرفته و علاوه بر آن شهرداران نواحی ۱۲۳ گانه تهران نیز وارد شدند. ارگان‌های دولتی مانند اداره آب، برق، فاضلاب درقالب کمیته‌های هماهنگی و اجرایی در استانداری فعال شده‌اند تا در نوسازی محله و تامین زیرساخت‌ها نقش ایفا کنند و نوسازی محلات فعال شود.

او در رابطه با نقش سازمان نوسازی شهرداری تهران در نوسازی بافت فرسوده گفت: این سازمان در دو بخش می‌تواند نقش داشته باشد. یک بخش در درون شهرداری است که بر اساس آن تلاش می‌کنیم پتانسیل سازمان‌ها، شرکت‌ها و بودجه شهرداری را در این راستا به کار گیریم. بخش دولتی نیز دومین بخشی است که می‌توانیم در نوسازی از آن بهره بگیریم. یعنی علاوه بر وزارت راه و شهرسازی سایر وزارتخانه‌های دولت که وظیفه عمومی خدمات‌رسانی به مردم را دارند در قالب کمیته‌ای موضوع نوسازی را دنبال کنند.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری تهران با اشاره به رویکرد جدید سازمان نوسازی در مقابل بافت فرسوده گفت: در کنار نوسازی مسکن، تامین زیرساخت‌ها را در اولویت اجرایی خود قرار دادیم چرا که محله‌ای که زیرساخت آن تامین نشده باشد از نظر استاندارد معنی نوسازی به آن تعلق نمی‌گیرد.