گروه مسکن: معاون دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در نشست جامعه مهندسان مشاور، برخی از موارد مطرح شده از سوی مینو رفیعی، اقتصاددان و محقق مسکن را مورد نقد قرار داد. بهروز ملکی در نقد نظر وی در خصوص عدم واگذاری زمین مسکن مهر به متقاضیان گفت: تا قبل از تصمیم برای واگذاری زمین‌های ۹۹ ساله و اجازه قانونی برای خرید و فروش، این واحدها به صورت غیرقانونی خرید و فروش می‌شد. وی ادامه داد: ملکی کردن مسکن مهر علاوه‌بر این با ایجاد حس مالکیت در افراد، منجر به شکل‌گیری سرمایه اجتماعی در شهرهای جدید و سایر مکان‌های احداث مسکن مهر می‌شود.

ملکی همچنین در مورد اداره خانه‌های سازمانی به جای فروش آنها گفت: بیشترین هزینه و استهلاک در حال حاضر متعلق به خانه‌های سازمانی است و بنابراین اداره این خانه‌ها هزینه‌های زیادی به دولت تحمیل می‌کند. در این نشست همچنین فردین یزدانی در خصوص وضعیت فعلی میزان دسترسی به مسکن توضیح داد: در حال حاضر به‌طور متوسط، قیمت یک واحد مسکونی برابر با ۱۲ سال درآمد کامل یک خانوار است که براساس طبقه‌بندی بین‌المللی، از خط بحران تامین مسکن عبور کرده‌ایم و در واقع امکان تملک مسکن برای خانوارها با استفاده از پس‌انداز وجود ندارد. وی سیاست ایده‌آل برای تامین مسکن دهک‌های کم درآمد را مسکن اجاره‌ای عنوان کرد و افزود: مسکن مهر در واقع تجربه اتلاف منابع دولت به صورت غیرهدفمند بود.

یزدانی در خصوص هزینه‌های نگهداری از خانه‌های سازمانی و واحدهای استیجاری، خاطرنشان کرد: هر سیاستی هزینه‌ها و منافع خاص خود را دارد و باید مشخص کرد که هزینه اجاره داری بیشتر است یا ساخت مسکن مهر؟

وی تاکید کرد: یکی از اصلی‌ترین سیاست‌های ما در تامین مسکن باید توسعه بازار اجاره و مدیریت بهینه آن باشد.