این زمین‌هایی که دولت به صورت اجاره ٩٩ ساله به تعاونی‌های مسکن واگذار می‌کند، چرا اینقدر با مرکز شهرها فاصله دارد؟ خانم محمدی، شهروند اصفهانی، در تماس با گروه مسکن و عمران دنیای اقتصاد با اعلام این مطلب افزود: در حال حاضر زمین‌هایی که قرار بود از این طریق به تعاونی‌های مسکن و بعد از ساخته شدن به اعضای این تعاونی‌ها واگذار شود، فاصله زیادی تا مرکز شهر دارد و رفت و آمد را برای کسانی که می‌خواهند در این واحدها ساکن شوند اما در مرکز شهر اشتغال دارند، با مشکل مواجه می‌کند.

او گفت: در حال حاضر هم تردد برای افرادی که در شهرهای جدیدی نظیر بهارستان در اصفهان ساکن هستند، بسیار سخت و طاقت‌فرسا است. ضمن اینکه حمل‌ونقل عمومی درون شهری هم در این استان آن‌طور که باید جوابگوی رفت‌وآمدهای مردم نیست، چه برسد به اینکه بخواهند از این طریق ترددهای برون شهری را جوابگو باشند.

این شهروند اصفهانی از دولت خواست تا در این‌گونه برنامه‌ریزی‌ها فکری اساسی برای کارمندانی که فاقد مسکن هستند و می‌خواهند از این طریق صاحب خانه شوند، بیندیشد، چرا که اگر قرار است دولت تسهیلاتی به کارمندانی که حاضر می‌شوند در حومه شهرها ساکن شوند، قائل باشد، در شرایطی که هنوز مسائل حمل‌ونقل برون شهری حل نشده چگونه می‌توان موجبات اشتغال و تحصیل فرزندان این مردم را در حومه شهرهای بزرگ فراهم کرد.

وی همچنین به گران بودن قیمت خرید خانه‌ها در شهرهای بزرگ اشاره کرد و گفت: متاسفانه الان وضعیت به گونه‌ای شده که بدون اینکه مقاوم بودن و کیفیت ساخت ساختمان‌ها در قیمت خانه‌ها تاثیر‌گذار باشد، در خرید و فروش خانه فقط به موقعیت منطقه‌ای و نمای بیرونی ساختمان‌ها توجه می‌شود و تنها این عوامل است که قیمت هر ملک را تعیین می‌کند، بنابراین از دولت می‌خواهیم که نظارت ویژه‌ای بر قیمت املاک متناسب با ویژگی‌های آنها داشته باشد.

با این حال اگر تلاش دولت این است که از طریق واگذاری زمین به صورت اجاره ۹۹ ساله، مردم را خانه‌دار کند، باید فکری هم به حال حمل و نقل عمومی در این شهرها بکند.