مجموعه سیاست‌های اتخاذ شده در بخش مسکن طی سال‌های اخیر قدرت خرید متقاضیان را کاهش داده است. یک کارشناس مسکن و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر با بیان این مطلب گفت: این امر باعث شده که تقاضای موثری برای تهیه مسکن وجود نداشته باشد.

مهدی رحیم‌پور اتخاذ سیاست‌های مختلف در زمینه وام مسکن را یکی از مجموعه طرح‌های متولیان بخش مسکن دانست و گفت: متاسفانه طی سال‌های اخیر سیاست‌های مختلفی درزمینه شرایط پرداخت وام مسکن اتخاذ شده که نه تنها شرایط را برای متقاضیان سهل‌تر نکرده، بلکه موجب شده بسیاری از آنان از دریافت وام منصرف شوند.

وی تاکید کرد: سیاست تصویب و ارائه تسهیلات بانکی برای خانه‌دارشدن باید تابع یک سیاست مستقل، مشخص و تعریف شده باشد و به گونه‌ای نباشد که هر بانکی با توجه به اندوخته ومنابع مالی خود، تصمیماتی را اتخاذ کند. رحیم‌پور، ساخت شهرهای جدید و فروش متری مسکن را ازجمله سیاست‌های غیرکارشناسی شده در بخش مسکن دانست وتصریح کرد: تعریف ناصحیح از انبوه‌سازی در گذشته،‌ صرف هزینه‌های هنگفت برای ساخت ۱۸ شهر جدید (که هم اکنون شاهد سکونت تنها ۵۰۰هزار نفر درآنها هستیم)‌، بی‌توجهی و عدم اتخاذ سیاست مناسب برای ۲۰۰هزار خانه خالی در تهران و عدم ارائه طرحی تفصیلی برای شهر تهران از جمله سیاست‌های نادرست اتخاذ شده در بخش مسکن در گذشته بوده است.